mail komplikationer
Ä rväl likabra att fråga här ,jo min mail som jag har fungerar numera bara stundtals vet inte om de beror på adsl eller på spray där jag har min mailadress (gratismail)
Felet är att ibland när jag kollar mailen får jag detta meddelande
Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'pop.spray.se', Server: 'smtp.spray.se', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Felnummer: 0x800CCC0E
Frågan är då är de spraymailen som har problem eller är adsl anslutningen som inte får fatt i mailen ?skall testa att koppla upp mig med 3g modemet å se om jag får fatt i mailen med den uppkopplingen
mvh/bjorsa

Jo med 3g modemet kom jag åt min mail så trloigen något med min nya adsl anslutning
Upptäckte nu att om jag bara kollar mailen via outlook express så checkar den av men när jag sedan skriver ett mail för att skicka iväg då blir de felet som finns i ovanstående inlägg så någon idee på vad som är fel
mvh/bjorsa

Felet som jag har i #0 avhjälps genom att jag tar bort mailet som ligger i utkorgen dvs jag kan bara ta emot mail inte skicka med adsl uppkopplingen så kanske något i inställningar för mail ?
La nu till i konton att den skulle ansluta via lan men ingen skillnad

Jag har fortfarande kvar en fjärranslutning till 3g modemet och vill helst inte ta bort den pga alla inställningar i den för att få den att fungera och om jag se bilden tar bort den så försvinner den från kontrollpanelen fjärranslutningar har är de något jag kan göra på aln inställningen??
mvh/bjorsa

ser nu att man skall ändra i sin epost om man har andra än telias epost gjorde nu det men de funkade inte men sen gick jag till deras support sida för epost och då stod det att dom hade problem med sin epost så kanske detta påverkar de hela men nu är de lunch :-)
mvh/bjorsa
Jag tror det beror på att Telia kräver SMTP Authenticiering och att du använder deras SMTP-server. När du surfar med 3g-kortet så krävs inte detta och du får skicka mailen.
Titta på Telias support-sidor om hur du ställer in detta.
De flesta bredbandsleverantörer kräver detta nu för att ha bättre koll på spam.
Mvh // Johan

Tack Johan,
Jag hittade det i brevet från telia och ställde in det förut tidigare idag men det fungerade inte men sen såg jag att dom hade tillfälligt fel men nu fungerar det som de skall så nu har jag inga problem med något förutom att de inte går att köpa quick time pro 7 idag som jag tänkt så lite smolk i bägaren finns de ju 
mvh/bjorsa