windows uppdate
Jag fick häromdan att de fanns att hämta ca 700 kb windows uppdateringar och den lilla ikonen döck upp där ner längst ner på skrivbordet men sen försvannt den och inget kom hem likadant har den nu gjort igår och idag den dyker upp sedan för jag muspekaren över den å då står de 0% å sen minuten efter vips borta men inga uppdateringar .
Varför blir de så är de kö hos MS :-)?? skall man nu försöka leta upp dessa uppdateringar ?Å de inte första gången de blir så här tycker dom senaste månaderna har de varit så här för mig att den inte hämtar hem vid första försöket utan tar flera dagar.
mvh/bjorsa
Om du vill hämta dem manuellt är det bara att öppna Explorer och öppna Verktyg-->Windows Update. Där letar Windows själv upp uppdateringarna, så du slipper att leta! :)

Jo men då får jag bara att jag skall hämta service pack 2 för den har jag inte lagt in pga alla problem som var med den utan jag har valt att avstå från den och då fått alla andra uppdateringar som behövs å de har ju fungerat bra förutom att jag ibland inte får hem dom månatliga uppdateringarna på en gång utan först efter flera försök verkar som om den bara testar 1 ggr per dag
mvh/bjorsa

Kan man idag installera service pack 2 utan att behöva rota fram varenda cd skiva med drivrutiner för dom grejjer man har till datorn och går de att avinstallera service pack 2 enkelt ifall de skiter sig totallt ?
mvh/bjorsa
Jag tror inte att det går att avinstallera SP2. Däremot kan jag inte säga att jag har haft några problem med det. Märker ingen skillnad. Det enda jag har gjort är att stänga av brandväggen som kom med SP2.
Själv har jag inte hört att det skulle vara några problem med drivrutiner eller andra kompatibilitetsproblem.
Men om du väljer att uppdatera manuellt, kan du inte välja vilka uppdateringar du vill hämta? Om du väljer "Anpassad installation?"

#4 Så var de man gjorde anpassad installation ,nu fick jag hem de jag ville å installerade det Tack leo T för hjälpen
mvh/bjorsa
Många nya uppdateringar kräver att du först har SP2. Jag tycker det är självklart att du ska installera service pack 2. Jag tycker man kan se det som Windows XP 2.0, snarare än ett service-pack. Väldigt många fixar och förbättringar med där. Jag har aldrig haft problem vid installation av det.
Du kan inte avinstallera SP2. Du kommer inte behöva gamla drivrutiner om du uppgraderar till Sp2.
Mvh // Johan

Precis som Johan nämner. Det är jättemånga nya saker i SP2. Bl a inom säkerheten. Nu när du kör ADSL så kommer du tjäna på att ha SP2 eftersom den är säkrare (bl a en brandvägg) än tidigare versioner av XP. Automatiska uppdateringar bör du alltid ha påslagen så du får hem alla säkerhets patchar som MS släpper en gång i månaden (andra tisdagen tror jag det är).

Ok ,de var mest att några vänner fick väldiga problem med sp2 så dom fick göra ominstallation men får väl ta å testa i nästa vecka vill först se till att adsl fungerar helt ok innan jag är tvungen att installera om allt :-)))
mvh/bjorsa