Adapter från Compact Flash till SD-kontakt
Är det någon som vet om det finns adapter som man kan sätta Compact Flash-kort i och som gör att man kan sätta det i en läsare för Secure Digital-kort?
Eftersom att ett CF-kort är större än ett SD-kort så är det nog inte troligt då marknaden skulle vara rätt liten för en sådan produkt.
Hade man haft den lösningen på t ex en mac så hade CF-kortet fått sticka ut ordentligt på sidan.
Ingen bra lösning.
Varför behöver du det?
Jag behöver det för att läsa Compact Flash med iPad Camera Connection Kit som tar SD-kort.
Har inte USB då?
Finns minneskortläsare för USB-anslutning.
#3: Ja, fast då behöver man sätta en USB-hubb med egen strömförsörjning emellan.
#4 Jasså? Följer inte inte USB-porten standard eller har du för många saker anslutna på samma port?
Är minneskortläsaren ensam på USB-porten ska det inte vara nått problem om det är en standard USB-port
iPaden klarar inte av att driva kortläsaren.
Aha! Apple följer alltså inte standard. I.o.f.s. kanske de argumenterar över batteritid men likväl.
Ja då ser inte jag nån annan lösning än den du själv föreslår, med USB-hub som har egen spänningsmatnig. Inte så väldans mobilt dock.
Koppla kameran direkt till iPaden. Det gör jag när jag är och fotar.
Har en Canon EOS 400D….funkar alldeles utmärkt.
Kameran behöver ingen extra strömförsörjning.
Annars tar du ditt CF-kort och "mellanlandar" det i en dator och för över till ett SD-kort.
Med Canon EOS 5D fungerar det inte utan strömförsöjning.
Mellanlandningstanken är inte aktuell i mitt fall eftersom meningen var att slippa ta med datorn och klara mig med iPad.