Möjligt att spela utifrån extern hårddisk
Hej, min laptop har en rätt så klen hårddisk och jag kan tyvärr inte installera alla mina Sims 2-spel för den klarar bara några få.
Skulle man kunna köpa en extern hårddisk och installera spelen på den och sen bara koppla in den och köra spelen utifrån den när man är sugen?
Ja så har jag gjort :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur gör man då? Formaterar man den eller vad det heter och sen installerar dem på något sätt där eller? 
DET har jag ingen aning om, det var inte jag som fixade ihop det :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okej, kan nog klura ut det! :)
när du ska installera spelen så får du välja att installera det på den externa hårddisken ofta en bokstav
o.b.s ibland ligger detta val under avancerat eller liknande under installationer
men om du tar det lugnt och läser ordentligt under installationen så brukar man kunna hitta rätt
det fungerar utmärkt att ha spel på annan hårddisk än den man har operativsystemet på och det rekommenderas för kraschar operativsystemet så klarar sig spelet
#5, men vissa filer som måste finnas hamnar ju på C ändå och kraschar windows så man gör en ominstallering försvinner de, då funkar det ändå inte även om större delen av filerna ligger på den räddade enheten.
Har alltid haft mina spel på en annan enhet men så fort jag fått ominstallera windows har jag varit tvungen att ominstallera Sims för att några få filer fattas. Annars har det inte gått igång.