Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2694 ggr
[GunillaR]
0

Skicka bilder till datorn

Jag har precis köpt en ny mobil Nolia C1 med kamera. Har tagit några bilder men har problem att ladda in dem i datorn.

Har en USBmicrokabel, men det verkar inte som att datorn vill installera anslutningen (telefonen)

Detta är första gången jag ska göra detta och är alltså totalt nybörjare. Vad kan jag gjort för fel?

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Datorn bör se din kamera som ett valigt USB-minne.. har du letat i filhanteraren?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Monarchy
0

aka "Den här datorn"

[GunillaR]
0

När jag klickar på "Den här datorn" så händer ingenting. Datorn låser sig.

Filhanteraren, ska försöka igen!

Det kommer upp ett litet meddelande som snabbt försvinner om att jag ska välja USB port, men jag hinner inte läsa. Ska se om jag kan ta en printscreen.

Zepp
0

Kika i loggboken, där lär stå något om vad det handlar om.

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 4 - Menar du i telefonen?

Jag tog några prscr på de meddelanden jag får upp

först kommer detta meddelande

[GunillaR]
0

och sen kommer detta, när jag klickar på ovanst meddande

Zepp
0

Ja altså de bilderna säger ju att allt fungerar men vill du att det skall gå fortare får du flytta sladden till en snabbare port.

Leta i filhanteraren efter en USBenhet.

[GunillaR]
0

OK - ska försöka

[GunillaR]
0

Jag vet inte om du menade detta, och jag vet inte vad jag ska göra om det var detta du menade

…………… oj vad jag känner mig dum Skäms

Zepp
0

Näe inte enhetshateraren, i din filhanterare, som kan heta vad du vill den du hanterar dina filer med!

Utforskaren, Explorer, Den här datorn.. kalla den vad du vill.. din ordinarie filhanterare, den du använder för att hantera dina filer med.

[GunillaR]
0

Jag letade i "Den här datorn" - jag får nog ringa till sonen. Det verkar inte som att jag fattar någonting här.

Zepp
0

Leta efter en enhet med flyttbar media, någon av dem är det.

Gå sen in på den och flytta över dina filer till datorn.. samma som du gör när du hanterar andra filer.

[GunillaR]
0

OK - jag ska försöka med en annan port, den som jag brukar ha till kameran.

[GunillaR]
0

Zepp, som du säkert förstår så har jag ingen aning om vad jag sysslar med Skäms

Jag trodde jag kunde försöka med en annan port, men det blev samma sak där. Det kommer upp meddelande om att jag bör välja en snabbare port, men jag vet inte hur jag ska veta vilken port som är snabbare. Jag trodde att alla portar var samma.

När jag ansluter min kamera via en usb-kabel så går det jättebra, jag går till till "Den här datorn" och klickar på "Flyttbar enhet" och så har jag kamerans mapp där och kan öppna den med bilderna.

Här händer ingenting, jag vet inte vad jag ska göra för att välja en snabbare anslutning.

När jag öppnar mobilen och söker upp USB-uppkoppling så finns där tre valmöjligheter

- Fråga vid uppkoppling

- Nokia Ove Suite

- Massminne

Jag har valt "fråga vid uppkoppling"  - vet inte vad Nolia Ovi Suite eller Massminne betyder. Betyder "massminne" min SDminne?

(Jag kommer från fel århundrade) Gråter

Zepp
0

Medelandena kommer upp för att mobilens USB-hubb är snabbare än datorns.. strunta bara i det såvida du inte vet att du har en snabbare hub någon annan stans.

Pröva massminne. det andra är nog ett program som man kan lägga in på datorn och där man kan mickla med mobilen via datorn.

http://europe.nokia.com/support/product-support/nokia-ovi-suite

Fråga vid anslutning kan vara för annat opperativsystem?

[GunillaR]
0

Så min dator kan vara för gammal och inte tillräckligt snabb? Tack för länken, ska kolla på den!

Zepp
0

Näe det tror jag inte, den talar bara om att det skulle gå snabbare med ny USB-hubb!

[GunillaR]
0

Vad menar du med USB-hubb??

Zepp
0

Hubben finns inne i din dator, den innehåller hårdvaran för USB.. jämför det med en router för nätverk.

Man kan köpa lösa hubbar oxå, om man har för få uttag, eller om man tycker det e knökigt att alltid krypa under bordet.. en router för USB altså.

Monarchy
0

Varför frågar du inte något som kan komma hem till dig och hjälpa, någon vän måste du väl ha som kan lite om datorer?

[GunillaR]
0

# 20 - Absolut så har jag folk som kan komma hit och hjälpa mig. Men jag är lite envis ibland och "ska själv". Men nu tror jag att jag får tumma lite på envisheten och erkänna att jag inte kan………..

Flört

[GunillaR]
0

# 19 - Tack för att du förklarade. Det där förstod jag Flört

Ska bjuda hit sonen på en fika i morgon.

[GunillaR]
0

Jag har den glada nyheten att jag laddade ner Nokia Ovi Suite och kan nu hantera bilder, musik plus en massa andra finesser.

Hur bra som helst SkrattandeSkrattande

Tack Zepp för att du lade in länken, annars hade jag nog inte kommit någon väg alls.

Puh! Tungan ute