Visning av foto via USB
Jag har problem med att när jag visar foto via USB i vår TV så kommer inte bilderna i samma ordning som jag ursprungligen la dom.
Innan jag för över foton från datorns Mina Bilder till USB sorterar jag dem efter när bilden är tagen:
redigera > markera alla > visa > ordna ikoner efter > bild tagen den.
När jag sen visar bilderna via USB på TV' n så kan plötsligt vinterbilder dyka upp mitt bland sommarbilderna.
Har ni något tips vad detta kan bero på. Jag vet inte alls var jag ska söka felet.
Alla bilder är i Jpeg.
OP Windows XP
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta är troligen ett problem med din TVs mjukvara för att läsa USB minnet. Jag har liknande problem med min LG BlueRay Spelare där filmer som jag lägger ner (t ex serier) inte kommer i rätt ordning trots att de ligger i rätt ordning på USB minnet.
Problemet för mig uppstår om jag masskopierar filer till USB minnet. Tar jag dem en i taget så blir det rätt. Fast det är ju knappast en lösning då det gäller foton som säkert är jättemånga
Aha det är så. Ja det blir ju masskopiering varje gång till USB.
Jag ska testa att föra över ofta och då med mindre antal.
Tack för hjälpen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

På min LG är problemet ganska litet - egentligen bara så här
Om jag skall föra över 4 filer som ligger i ordningsföljd på min hårddisk till ett USB minne så blir det enligt följande
Fil4
Fil1
Fil2
Fil3
Så det verkar bara vara den sista filen som hamnar först då LGn tolkar USB minnet av någon anledning
Tror att det är bättre om jag i stället kopierar en hel mapp med filer - har för mig att de då kommer i rätt ordning då LG skall läsa av mappen.