Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 614 ggr
Zpookey
0

Hjälp med messenger tack.

Jag vet inte om jag är den enda som har detta problemet men jag blir lika irriterad varje gång.
Scenario: Man sitter och läser något intressant på någon sida på nätet och helt plötsligt skickar polaren någon kul länk på MSN som man klickar på…och vips så försvann sidan som man satt och läste innan. Finns det någon inställning man kan göra så att alla länkar som skickas på MSN öppnas i ett nytt EGET fönster?

johan
0

I IE7 kan du ställe in att länkar från andra program ska öppnas i en ny flik. Tools, Internet Options, Tabs och nästan längst ned har du en alternativknapp för detta.

// johan

Mvh // Johan

bildochfoto
0

Inte använda MSN messenger kanske? Kanske trillian eller miranda eller liknande

Zpookey
0

Nej tack….och jag byter inte till Linux heller om jag har något problem med Windows.

Men tack ändå för svaren..får fixa det när/om jag installerar IE7….är lite allergisk mot "flikarna"

johan
0

#2: När du vant dig flikar kommer du aldrig vilja byta bort dom!

I IE6 finns den en kryssruta under Avancerat som heter typ "Återanvänd fönster för nya länkar". Den ska inte vara ikryssad.

Mvh // Johan

bildochfoto
0

#4 nu skrev du nog fel nummer…

#3 Flikarna är ovärderliga när man vant sig. Testa…du kan faktiskt ha båda installerade samtidigt..

johan
0

#5: Oops. :)

Fast hur menar du att du kan ha IE6 och IE7 installerade samtidigt? Det har aldrig gått utan seriöst mycket strul och pyssel.

Iofs är det bättre att köra en virtual machine med IE6 tycker jag. Finns att ladda ned hos Microsoft.

// Johan

Mvh // Johan

Zpookey
0

Det alternativet finns inte i min IE6…inte något som liknar det heller :(

johan
0

Finns det något i stil med "Browse in new process"?

Mvh // Johan

Zpookey
0

Hittade det…
På svenska heter det "starta genvägar i redan öppna fönster."

Ska bara testas sen också…

Tack till er som la ner tid :)

TottsiGirl
0

Måste bara hålla med #4 & #5 när man väl vant sig vid flikarna vill man inte byta bort dom för något i världen!! kalas bra!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

pentsium
0

och om man installerar messenger plus så får man flikar till konversationsfönstren också

http://msgplus.com/

rumpino
0

är det inte spyware grejs i plusvarianten?

Zpookey
0

Tänkte precis samma sak….pluspaketen är ju kända för att inte vara direkt seriösa och de är inte godkända av MS heller…
Jag skulle personliegn aldrig installera ett pluspaket och jag har sett många datorer som har varit fullkomligt nedlusade med prylar i datorn tack vare pluspaket.

Cor-Ai
0

#12 och 13

jag kör med plus och det har än sålänge intstält till nått mera än at jag blvit mera msn beroende möjligen, men ifos så sitter jag på 7.0 och det kanske är meningslöst att förstöra i sånna gamla program

TottsiGirl
0

Pluspaketet skulle jag inbte heller rekommendera någon som lånat min dator har installerat detta och det gör att vissa program hänger sig bla.. massa strul :(

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

pentsium
0

#15 messengerplus funkar alldedes utmärkt på mina datorer