Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1511 ggr
beem
2011-09-14 18:43
0

Ändra text i C:\Documents and Settings

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var går man in för att ändra texten i adressen under C.

I den strängen finns mitt namn med men det vill jag ändra eller ta bort helt.

Var gör jag det ?

Om jag ändrar här - innebär det då att jag kan ha problem att hitta dokument sen ?

Jag har Windows XP.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Miiiz
2011-09-14 18:45
0

Är ingen expert men är det inte bara att ändra namnet på ditt användar konto ?

Att du far in på kontroll panelen och tar användare och sedan tar du ditt namn och ändrar namnet där.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

beem
2011-09-14 19:21
0

Ja det har du rätt i - där kan man ju ändra.

Frågan är bara om mitt namn ligger kvar i något dokument så jag sen inte hittar det eller är det så att i och med jag ändrar där så ändras det överallt.

Jag kollade även under den här datorn. Där har jag 3 mappar -

delade dokument

gäst - dokument

"mitt namn" dokument

Måste jag ändra även här ?

Miiiz
2011-09-14 19:43
0

Delade dokumt är för tex ifall du har gäst kontot igång så finns det material på delade dokument som dom också kan see på.

Men ifall du inte använder gäst kontot så behöver du itne bry dig om det. Det är bara så att andra skall slippa på datan men inte slippa till alla dina filer.

Eller enkelare sagt så ifall du ahr lösen kan ändå en genom gäst kontot slippa in. Men att den sidan ser helt annorlunda ut mot vad "mitt namn" kontot. :)

Men kan dock itne svara 100 procent säkert på att det ändrar på alla men tycker att det borde göra det.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Kaj
2011-09-16 10:51
0

Du skall inte ändra namn på denna katolg själv. Den är skapad av Windows baserat på ditt användarnman. Om du ändrar dtta namn manuellt kommer du få problem att komma åt dina filer.

Under användare sparas normalt dina dokument, bilder, filmer, favoriter med mera.

Om du verkligen inte vill att filer skall lagras där så ändra detta då du skall spara filer så att de sparas under en egen katalog i stället. Det är således inte ett krav att spara filer där utan det är bara ett ställe som Windows skapar för att samla vanliga filer för dig men du kan som sagt spara dessa vart du vill i stället.

Så exempel om du vill spara dina bilder så kommer Windows att föreslå …/ditt användarnman/Mina Bilder. Ändra då i stället till en egen mapp som du skapat under C eller annan disk.

beem
2011-09-16 11:08
0

Jag var ju rädd att det skulle  bli så att jag inte hittar filerna. Jag har inte gjort någon ändring än - ville avvakta fler svar här.

Tack Kaj för ditt svar och ett bra tips.