Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1345 ggr
paulina-amark
0

Datorn stänger av sig!?

Jag har haft problem med min bärbara dator nu ett tag (acer aspire 5739). Det började med att den helt utan förvarning bara stängde av sig när jag använde den. Efter det gick den inte att starta alls igen, den började lysa och fläkten gick igång men klickade sedan till efter några sekunder och stängde av sig. Jag testade då att dammsuga i fläkten på den i förrgår och då funkade den, det gick att spela spel på den både då och igår. Men så stängde jag av den igår och idag funkar den inte alls. Det som händer när jag trycker på startknappen är att den börjar lysa och fläkten går igång, sedan så kommer den där startbilden för acer upp och då piper den till och stänger av sig. Ibland lyser den bara till 2 sekunder sen stänger den av sig igen. 
Datorn är ca 1 år gammal och jag har aldrig haft problem med den innan.

Vad är det för fel på den?

paulina-amark
0

ingen som har en idé om vad det kan vara för fel? eller vad jag ska göra?

Fridaybrew
0

Dammsug aldrig en dator pga statisk elektricitet, var den inte trasig innan så riskerar man att ha sönder den permanent.

Använd tryckluft för att blåsa rent, finns dels på burk och sen fungerar även tex fotpump med tunnaste munstycket.

Ring affären du köpte datorn ifrån och besrkiv ditt problem, om inte annat så kanske de kan dirigera dig vart du ska vända dig.

/Fridaybrew