Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2490 ggr
Rustibuss
0

Antivirusskydd

Vad har ni för antivirusskydd som är bra och gratis. Jag har Norton för tillfället men vill byta till något som inte kostar så mycket som deras skydd. Vad måste jag göra för att lägga in det nya skyddet, ska jag ta bort Norton skyddet först och hur gör jag då?

Medarbetare för Welshponny ifokus

[Tan-chan]
0

Kör med AVG Free Edition och fungerar alldeles utmärkt. Nog det som jag personligen tycker är det bästa virusprogram jag har kört av alla gratisprigrammen (och betalprogrammen).

Rustibuss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det ett bra skydd även om man gör bankärenden och handlar på nätet?

[Tan-chan]
0

#2: Har handlat på nätet och gjort bankärenden i några år nu och har inte märkt något fuffens alls. Tycker det ger ett bra skydd och känner mig säker med det.

Hade F-Secure tidigare och när dess prenumeration gick ut var jag tvungen att leta upp ett gratis program för hade inte råd att köpa en prenumeration till. Då blev det AVG för mig eftersom det var högst rankad på listan över de bästa gratis antivirusprogrammen. Plötsligt efter installation upptäckte AVG att jag hade flera trojaner på datorn, och F-Secure hade inte gett ifrån sig ett pip angående dessa. Efter det har jag kört med AVG Free.

Rustibuss
0

Tack för tipset. Vet du om jag måste försöka på något sätt ta bort Norton skyddet som jag har på prov, för att få AVG free?

[Tan-chan]
0

Man ska alltid avinstallera det gamla virusskyddet först innan man installerar det nya. Jag rekommenderar att du först laddar ner AVG Free från download.com till Skrivbord eller valfri mapp, och sedan avsintallerar du det gamla virusksyddet via Kontrollpanelen > Program. Avinstallera allt som har med Symantec/Norton att göra.

Efter detta kommer datorn be dig att starta om den, och när detta är gjort installerar du AVG via den filen du laddade ner. Jag tror den kommer vilja uppdatera sig, och låt den göra det. När den har gjort detta är det bara att tuta och köra.

papa-bear
0

är det ett norton som följde med förinstallerat när du köpte datorn kan det vara lite krångligt, för det kan vara så j*vl*gt att det inte går att avinstallera. för en par år sedan fanns i alla fall inte programmet listat när man öppnade kontrollpanelen/lägg till-ta bort program, men när jag frågade en som jobbade med support på norton, sade han att det fanns någonstans på symantecs hemsida ett program som man kunde använda för att avinstallera förinstallerade nortonprogram, men fråga mig inte vart det finns på hemsidan, har inte haft norton, kör med ett "fulnod32" själv. Cool

[Tan-chan]
0

#6: Har grejat med många datorer i mina år som har haft ett medföljande Symantec Norton och det har aldrig varit några problem att ta bort programmet helt. (^_^)

[PeterWem]
0

#6 syftar på Norton Removal Tool som behövdes för att bli av med Norton tidigare. Tror Norton bättrat sig nuförtiden.

[Tan-chan]
0

#8: Jo, det tror jag också eftersom jag inte har varit med om att behöva ladda ner någonting för att avinstallera det ända sedan jag började med datorer. Riktigt fult av dem om de har haft en sådan spärr! Har aldrig tyckt om Norton. Förstörde min dator helt senast. (>_<)

Zepp
0

[Zwoz]
0

Jag tycker AVG är väldigt smidigt och bra.