Tyst tangentbord
Mitt Logitechtangentbord är dels ganska ljudligt och dels är knapparna lite tröga om man inte trycker dem rakt ner. Finns det några tysta sköna tangentbord? Gärna ett som inte är onödigt stort.
Vänliga hälsningar
Niklas
Mitt Logitech deNivo är tyst. Det är ungefär som tangentbordet på en bärbar dator, fast stort. Skön mus är det också.
Mvh // Johan
I mitt fall är det inte tangentbordet utan datorbordets resonans som är ljudproblemet tror jag. Man borde skaffa nån stöd/ljuddämpande matta att lägga under tangentbordet egentligen.
Finns en billig variant av deNivo (fast jag har för mig det heter diNovo) som heter Logitech flat ultrax eller liknande,
diNovo har jag sett. Det verkar ganska bra. Jag ska ta en närmare titt p ådet. Tack för tipsen!
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag gillar verkligen att den numeriska delen på diNivo är lös och att det använder blåtand. Det gör nämnligen att man kan styra mediaspelaren på ett enkelt sätt från badkaret.. :)
Det finns knappar för volym, ljud av, byta låt, play, pause och stopp. Det finns även en plugin som gör att displayen på den numerska delen av tangentbordet visar vad det är för låt som just nu spelas. Du kan också få notifiering om nya mail och Messanger-meddelanden där.
Mvh // Johan

#5 Du kanske bör nämna att man borde ha ett alternativ tangentbord oxo, utifall man någongång ska installera om sin PC. Eftersom blåtand inte hittas under själva installationsfasen. ;)
---
#6 - Alla borde ha ett reservtangentbord liggandes någon stans i närheten. De kostar ingenting, och är ganska viktiga - i alla fall om man använder datorer dagligen… Det enda problemet är att de tar lite förrådsutrymme.