Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1054 ggr
MatsK
0

Klassiska knasigheter

Läst runt lite här och kom att tänka på de där klassiska datormissarna man diskuterat vid fikabordet. Om de är sanna eller inte må vara osagt men visst är de kul?

Till exempel han som städade upp sin dator och lade alla de där filerna som skräpade i rooten, i en katalog, t ex autoexec. Han hade rätt jobbigt att få sprutt på kärran, kan man tänka sig.

Eller alla de som jublade när det där praktiska muggstället introducerades. Bara att trycka på en knapp, ut kom hållaren och voilá kaffet riskerar inte att falla ner i tangentbordet längre :)

Visst har ni fler på lager?

johan
0

Min chef berättade att när hon drev en datorbutik i Stockholm för länge länge sedan så kom det in en kund med sin dator och var förbannad. Han hade försökt installera något program och nu stod det att han skulle stoppa in nästa diskett (5 1/4"), men det fick ju inte plats fler disketter.

Smått förbryllad tittade min chef på datorn och insåg att puckot hade hade tryckt in disketterna mellan de två diskettstationerna. När dom började lirka lite visade det sig att det satt 4 stycken inpressade disketter där. :)

// Johan

Mvh // Johan

MarieK
0

Hahaha.. vilka tokigheter.
Min kollega arbetade tidigare på ett åkeri och när hon skulle få sitt anställningsbevis skrivet så skrev chefen detta på en vanlig skrivmaskin trots att det fanns ett hav av datorer på kontoret.
När hon frågade om varför de inte använde datorerna vände sig chefen till henne och sa med ett överlägset flin.
-Men kära lilla du, vi behöver ju tre exemplar och vad jag vet så går det inte att få in karbonpapper i skrivaren!

Hon var tyst tills anställningsbevisen var påskrivna men sen berättade hon hur man kan skriva ut fler kopior.

pentsium
0

pillat på den röda knappen bak på nätaggregatet…. poff

xarfez
0

#3 haha det gjorde jag i skolan en gång också. Hade ingen aning om vad den gjorde och poff. Det var på min polares dator och han bara satt där helt förvånad och undrade vad som hände.