Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1093 ggr
JereMina
0

Kommentera/Uppläggningslistan

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skickades hit från Support för min fråga.

Jag har köpt en ny dator och nu fungerar inte knapparna "Kommentera eller Upp Till inläggningslistan" så jag får scrolla hela tiden.

Jag har Windows 7 och Explorer 8

Kan någon här hjälpa mig?

[Beavis]
0

Är det en funktion på din dator eller på någon sajt? för jag har inga sådana tangnter på min pc.

Kan du precisera vaart när och hur osv

JereMina
0

Jag menar "Kommentera" och "Upp till uppläggningslistan" i tråden. Jag kanske uttryckte mig fel

[Beavis]
0

Aha det hr nog med dina säkerhetsinställningar antingen på själva datorn eller i den webläsare att den skyddar idrån visa script eller liknande.

Fast jag tror det är vanlig simpel html? kanske någon har någon id+e

Lill-Kisse
5

Det hjälper inte att ha en gammal dator heller. Ifocus beter sig ganska egendomligt i många lägen efter sommaren. Klickar jag på ordet "Kommentera" hoppar bilden åt vänster. Obegripligt! Jag får också scrolla. Men det är väl ingen tröst för dig precis.

Programmakarna har fått för sig att det behövs gadgets till vänster, kanske i syfte att flagga för andra sajter - som om vi inte vet att det finns en massa andra och lätt hittar dem. Sedan de kom, tar det ändå längre tid att få hela sidan fylld efter ingången och då tar det naturligtvis mycket länge tid innan man kan logga på sig.

Sedan får man inte alltid upp en ordentlig textruta att skriva i när man vill kommentera. I stället får man bara en ruta utan huvud. Då inträffar andra spännande saker. Ifocus tror att man vill hämta en fil! Man svarar "Nej" gång på gång och inlägget visar sig ha lagts in flera gånger. Måttligt kul med den mångfalden. 

Lull-lull som att klicka på "Bra inlägg" verkar vara ett sätt att härma Face-book, varför i allsin dar vi skulle önska det. Ytterst få verkar använda den, så inte förefaller det ha varit nåt skriande behov. Här är man ju för att diskutera, inte för att anonymt klappa varandra på axeln.

Jag har inte ställt om en endast detalj på min gamla dator och är alldeles fasligt irriterad, så man kan bara gissa hur bökigt det har blivit med nya datorer, nya widescreens, nya webläsare etc. Berättar man om ett problem på sajten "SUPPORT", så duger det inte med en vanlig beskrivning. Det ska vara enligt en mall, som givetvis inte passar alla typer av fel och problem. Kan ingen svara där, så hänvisas vi hit. Frågan är var vi ska skriva frågor och påståenden om fel för att de ska hamna på bordet hos de som faktiskt arbetar med programmeringen av iFokus. Än så länge har inte ett enda fel av de jag lagt märke till och påtalat avhjälpts, fastän vi går mot slutet av oktober nu.

[Beavis]
0

Det funkar för mig iaf. kllickar jag på den länkar hoppar bilden upp. jag brukar scrolla ändå.

JereMina
0

Jag scrollar för att läsa andras kommentarer men ibland är trådarna så långa så jag vill klicka upp och ner enkelt.

Jag har inga problem med den gamla laptopen där jag har Firefox men den nya stationära datorn där jag har Explorer Obestämd

JereMina
0

Jag har inte gjort något men nu fungerar det *me happy*