Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1491 ggr
[halli]
0

En popup-ikon?!

Som rubriken lyder så har jag fått nåt konstigt "virus" eller liknande, jag vet inte vad det kan va, men med jämna mellanrum så dyker det upp en liten aktivitetsikon upp i mitt aktivitetsfält, jag hinner inte se vad den föreställer eller vad det är den gör, utan den liksom bara dyker upp och försvinner lika snabbt igen men det går mig på nerverna!!!

Jag har redan gjort en total genomskanning av min dator med antivirusprogrammet men den hittade inget, och jag har startat om datorn flera gånger och letat efter processer i aktivitetshanteraren för o se om det kunde vara nåt där som låg och störde, men icke.. så vad kan det vara för fel?? Jag vill verkligen inte behöva installera om hela datorn Rynkar på näsan

[halli]
0

Snälla!!! Jag behöver verkligen hjälp Skrikandes

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad står det i loggboken, hur ser den ut, vad har du för dator, vilket operativsystem, har du aktiverat visa allt, kör du som admin, vad gör du för aktiviteter då den visar sig, osv, osv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[halli]
0

Jag fattar inte ett jävla skit av vad som står i den loggboken, massa konstiga ord jag inte förstår och massa konstiga program jag aldrig hört talas om innan.

Jag har en Asus Aspire, med Windows 7 home edition som jag fick till när jag köpte datorn, jag kör självklart som admin. Jag gör inga aktiviteter alls när den visar sig, den kommer upp hela tiden vad jag än gör, även när jag inte har några program igång

[halli]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag lyckades fånga en print screen på hur ikonen ser ut, kolla ifall någon känner igen den o vet vad tusan det är för nåt

Zepp
0

Kan du inte bara föra pilen över den när den visas så står det ju vad den heter!

Sen kan du söka på datorn och Googla!

Zepp
0

Iomed att den visas i aktivitetsfältet så finns den oxå med i aktivitetsfältets meny!

Gå bara in där och kolla, förmodligen har du inte satt att allt skall visas hela tiden?

[halli]
0

Men jag hinner inte hålla pilen över ikonen för att se vad det står, för den försvinner för snabbt för det, jag försökte nyss men det dök inte upp något.

Vart är det jag ska gå in o kolla? Hur hittar jag aktivitetsfältets meny då?

Zepp
0

Ta egenskaper på fältet, anpassa, ställ till att visa allt, alltid!

beem
0

Det är ju en kamera på ikonen. Hör den ihop med något program du installerat från en kamera ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[halli]
0

Jag bad min pappa om hjälp och han luskade lite på problemet och det verkade ha nåt med mitt mobila bredband o göra så vi avinstallerade det och nu dyker den inte upp längre Glad

Zepp
0

Du har altså fortfarande inte ställt in att visa allt?

[halli]
0

Det behövdes ju inte, det är ju fixat….

Zepp
0

Näe, det behövs ju inte.. fören nästa gång!

Grejen är snarare att du ställt att det skall visas när det har något att medela/blir aktivt, och mobilt bredband söker med jämna mellanrum efter anslutning.. då visas det!

Undra varför de har en sådan grundinställning, vore ju lämpligare att visa allt från början så man ser vad man gör och vad som är laddat/aktivt.. sen kan man släcka sådant man inte vill se.

Det jobbigaste med de nya operativsystemen är tycker jag att det tar minst 4 timmar att rensa o ställa in så de blir användarvänliga.. och då har jag ändå en hel del datorvana. Förvånad

[halli]
0

Jag får kanske ställa in det då ifall det skulle hända igen, men vi får hoppas att det itne gör det Förvånad

Jag håller med om det, dom borde ju ha dom bästa inställningarna som bara går för datorn från första början.. jag har nog inte riktigt så mycket datorvana som du har men jag tycker ändå att jag är hyfsad bra på på det här med datorer o veta vart problemen uppstår o så, men som tur är så är så jobbar min pappa som datorsupport och kunde hjälpa mig innan jag fick panik o slog sönder datorn Obestämd

Förstod nämligen inte så mycket utav vad du försökte förklara förrän efter pappa var klar med datorn och hade löst problemet, men jag tackar så mycket för hjälpen ändå, nu vet jag ju vad jag kan göra i fortsättningen om det skulle hända igen Glad

KlyX
0

"Det jobbigaste med de nya operativsystemen är tycker jag att det tar minst 4 timmar att rensa o ställa in så de blir användarvänliga.. och då har jag ändå en hel del datorvana. Förvånad"

Exakt zepp! Gud vad skönt att höra att andra också sitter och gör detta.

Liz85
0

För mig tar det inte 4 timmar att ställa om så det blir som jag vill, alltså själva windows. Vet exakt hur jag vill ha det o går dit och bockar i eller ur eller avaktiverar o dyligt. Tar väl max en timme, sen är det klart.

Det jobbiga kommer när man ska installera alla program på nytt och hela tiden tala om att "Nej du ska inte lägga den där, du ska lägga programmet i denna mapp, och ta bort det där yahoofältet, det ska absolut inte installeras." osv. DET tar tid…