Datorn iFokus

Datorn

Etikett: programvara
Läst 3886 ggr
theresonlycountryforme
0

MOV-filer, Windows MovieMaker och Windows Live MM

Har försökt hela jävla dan (ursäkta) att få WMM (windows movie maker) och WLMM (windows live move maker) att fatta att mina videofiler i MOV-format faktiskt existerar OCH att det går att rediger ihop en film av dom. MEN WMM envisas med att "källan där filerna ska ligga inte finns" när jag försöker spara den färdigredigerade filen på datan, på CD eller nån annanstans.

Och WLMM är fan inte bättre (ursäkta). Den envisas hela tiden meda tt filerna är skadliga eller bär på skadligt innehåll, vilket dom verkligen inte gör!

Jag har laddat ner codecen som behövs för att ens lyckas öppna MOV-filerna i både WMM och WLMM, men det kvittar ju när inget av programmen vill spara filmen sen. Och nej, jag har inte råd att köpa nytt program, hade jag det så hade jag inte suttit med den här skiten.

Vad fan är det för fel på skiten? Filerna ligger precis där jag la dom, jag flyttade dom fan inte bara för att jag kände för det. Hur jävla svårt kan det vara att spara den jävla filen på datan egentligen?!

EDIT:

Nu vill fanskapet WMM "publicera" filen på datan. Enda problemet nu är att den fastnar halvvägs genom sparandet.

theresonlycountryforme
0

Ursäkta svordomarna, men man blir jävligt upprörd när man suttit i 6 timmar och redigerat och gjort fint.

theresonlycountryforme
0

WMM har förövrigt fastnat på 69% och påstår att det ska ta 3 minuter att bli klar. My ass att det kommer ta 3 minuter. Den var fast på 54% och minuterna bara steg och steg i över 40minuter första gången. Från 10minuter till 35minuter.

theresonlycountryforme
0

WMM står fortfarande på 69% men minutrarna står på 21 nu. Hur jävla lång tid får det ta? Jag minns inte att WMM var så jävla segt -.-

theresonlycountryforme
0

Lämnade datan på inatt och hoppades på att WMM skulle bli klar med "publiceringen". Men icke! Skiten stod på 286 minuter och 40%, hade nämligen bytt från "publicera på datorn" till "publicera på CD". Hjälpte inte alls. Vad är det här för skit? :(

theresonlycountryforme
0

Men seriöst. Ursäkta, men ska WMM verkligen vara så här segt när den sparar?

NisseHult-1
0

Tanka ner "MOV2AVI" eller liknande och omvandla dom till .AVI-filer.

Jag gör om alla mina till det formaten samt i Xvid-codex.

Då borde det gå bättre.

theresonlycountryforme
0

Tar det lång tid att konvertera?

theresonlycountryforme
0

Laddade ner MOV2AVI, men den converterade bara en fil sen sket den i att konvertera resten :(

theresonlycountryforme
0

Provade igen och den konverterar inte alls! Vad fan är det här?!

theresonlycountryforme
0

Jag blir så irriterad! Har nu försökt konvertera en och samma fil X antal gånger, men det är fortfaranden MOV-fil och inte en AVI.fil som MOV2AVI påstår att det är.

NisseHult-1
0

Tiden beror på storleken. En 600 mb tar allt några timmar.

Prova då med

All Video Converter

123 Video Converter Eller min favorit

Avs Video Converter.

Kan vara lite svåra att hitta, du får använda ett Torrent-progran kanske.

theresonlycountryforme
0

Mina filer är inte så stora. Dom ligger på runt 20MB.

Sökte på google efter andra som haft samma problem. Nån rekomenderade RAD Video Tools. Får prova den och se om den gör det det ska.

NisseHult-1
0

20 MB ska gå på några minuter.

theresonlycountryforme
0

Det gick att konvertera, men WMM vägrar importera 4 av filerna som verklgen BEHÖVS för att få en fullständig film. Jävla skitprogram!

Nej, dom 4 filerna är inte öppna i nåt annat program. Provade dessutom att konvertera orginalet en gång till, men inte fan hjälpte det.

theresonlycountryforme
0

Har återigen försökt att konvertera fanskapsfilerna (dom 4 jag nämnde ovan). Men inte fan går det att importera dom för det! Varför ska allt jävlas?!

Ja, dom är i AVI-format.

[PeterWem]
0

Varför inte testa Lightworks? Gratis och kompetent. Kräver dock litet utav användaren t.ex. att man får titta på diverse tutorials. För att konvertera .mov i Lightworks behöver man installera quicktime lite.

För enklare konverteringar och ihopläggningar använder jag Freemake video converter.

theresonlycountryforme
0

Quicktime har jag sen tidigare…

Fattar dock inte varför jag ska behöva ladda ner en massa jävla program för att för att lyckas redigera en enda jävla film -.-

[PeterWem]
0

.mov är vad jag vet apples format, och det gällde bara för Lightworks, inte för freemake video converter.

theresonlycountryforme
0

Min videokamera är inte en apple-produkt, dock använder den MOV-formatet.

theresonlycountryforme
0

Laddade ner Lightworks, och provade det. Men gissa vad? Det stängde ner sej helt utan anledning! Varför är jag inte förvånad? -.-

[PeterWem]
0

Inte meningen att du ska hålla på med film;)

theresonlycountryforme
0

Jävla skitprogram!

Har kollat på videorna, och vet vart jag hittar verktygen. Men det jävla programmet samarbetar fan inte! Kvittar hur många gånger jag än gör om det, jag får inte som jag vill. I WMM fick man åtminstone sin vilja igenom! Utom just när den jävla filen skulle sparas. Det roliga är att jag har gjort film i WMM förut OCH har använt mej av MOV-filer utan några problem. Behövde fan inte ens ladda ner nåt codecpaket för att det skulle funka. Varför ska allt krångla hela jävla tiden?!

theresonlycountryforme
0

Och nu påstår skiten att filerna inte finns.

NisseHult-1
0

Kör du Windows 7?

theresonlycountryforme
0

Så ny är inte min data. Men det fixade sej. Laddade ner MediaProSoft Free MOV to AVI Converter. Sen gick det.

Kaj
0

Gratisprogrammet Freemake Video Converter. det klarar av att konvertera mellan de flesta vanliga formaten fram och tillbaka.

Jag använder det programmet sedan nästan ett år tillbaka och har aldrig haft några problem. Nya uppdateringar och funktioner kommer åxå med jämna mellanrum

En sak att tänka på är att de flersta video konverteringsprogrammen använder sig av de codecs som du har installerat på din dator.
Därför rekomenderar jag att du även slänger på ett codec pack typ K-Lite eller CCCP codec pack

theresonlycountryforme
0

Alla codecpack jag laddat ner raderade jag redan innan jag laddade ner Media Pro Soft Free MOV to AVI Converter.