Rädda vad som räddas kan
Windows på min PC vägrar numera att starta. Endas en blinkande cursor i övre hörnet.
Jag har kollat igenom hårddisken med en annan dator men inget särskilt fel har upptäckts.
Det lutar år att jag måste formatera och installera allt på nytt.
Som tur är så har jag en hel del backupper av egna filer och sådant.
Vad jag skulle vilja rädda är alla bookmarks, notes och emailadresser från outlook.
Vet någon var dessa data kan tänkas ligga och finns de i något användbart format.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Först och främst pröva att starta datorn i felsäkert läge och se ifall den kommer igång då.
Om detta funkade dDå kan du pröva göra en återställning till en tidigare punkt då du vet att datorn funkade.
Dina favoriter, email adresser etc ligger i C./användare/[ditt anv id]/
Där brukar det vara typ AppData och Local lite beroende på vad du vill backa upp.
Tack för svaret.
Jag skall se om jag kan hitta uppgifterna där.
Vad beträffar felsäkert läge mfl alternativ så funkar inget av dem.
Allt som händer är en blinkande cursor i övre vänstra hörnet.
Jag har provat att boota från XP-cd men att göra REPAIR kräver ett lösenord jag inte kan. Jag har provat med alla tänkbara men intet funkar.
Jag får även upp texten att DAC1960nt.sys är corrupt.
Jag har sökt igenom disken med olika virusprogram men ingen har klagat på den filen i alla fall.
Ett altenativ är ju att installera om windows men då måste jag ju först radera partitionen så vitt jag kan först och då ryker ju allt i alla fall.
Då kan jag ju lika gärna använda recoveryd-skivorna och börja på ny kula helt och hållet.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Blinkar den i övre hörnet är det fel på hårdvaran, antagligen moderkortet, köp ny dator och montera dit din gamla disk eller i ett externt case.. för den gamla har nog inte samma kontakter som den nya.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Eller flytta den fysiskt till ett annat uttag på moderkortet.
Det har funkat för mej av någon konstig anledning.
Jag hade lika konstigt fel. Jag ringde en kompis som bad mig öppna burken. (Stationär)
RAM-minnet hade "hoppat ur" hållaren. Jag satte i det och datorn fungerade igen…
Det behöver ju inte vara samma fel, men tydligen kan de lätt hoppa av om man råkar stöta till burken…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.