Skrivbord ur funktion?
När jag startar min bärbara så funkar nästan aldrig tangentbordet. Jag får starta om den. Ibland kan det ta nästan 10 omstarter innan det funkar.
Detta är jättestörigt. Pek-området funkar aldrig. Använder bärbar mus i och för sig, så det kvittar, men bara för upplysningsskull.
Vad kan det vara som är fel?
Datorn är nytömd dessutom. Ny rensad. Formaterade om den för imnte alls länge sedan. Fast den höll på på samma sätt innan det också.
Det är en dell, vostro.

Då är det väl en gammal dator gissar jag, så att garantin inte gäller längre. Kan du använda ett löst tangentbord i stället?
Gammal och gammal, två år, kanske drygt. Garantin har gått ut för några månader sedan. =/
Vostro v13?
Dom har ett känt fel från fabrik och du får det åtgärdat gratis om du skickar in den.
Det står Vostro 13. Sedan är det två siffror till efter det. Är det den? :)
Nej tyvärr, då är det antingen vostro 1310 eller 1320.
Det är den sistnämnda. Då är det alltså inte den man får fixad gratis? =/
Nej, inte vad jag vet.
Morr, så synd. Aja, har funderat på att skaffa en mac, fotograferar ju mycket och den är bra när man är fottograf, bra mappar och strukturering.
Men denna är liksom ca 2 år, känns lite för ungt tycker jag för att börja krångla. =/

Inte sällan kan usb enheter för möss och tangent bord ställa till det.
Pröva att starta om datorn utan att ha den trådlösa musen i.
Om det funkar bättre då så är det kanske drivrutinerna till denna som inte är kompatiblet med det inbyggda tangentbordet.
I dessa lägen burkar det dock fungera genom att ansluta musen efter att datorn kommit igång.
Jag har haft detta problem med en stationär dator men antar att det ev. kan vara samma med en bärbar.
#9 tack! =)
Ska prova.