Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1119 ggr
[hehlenaaa]
0

Sjuk laptop :(

Min laptop har börjat sjunga på den sista versen, tror jag.

Det är ingen billig variant utan en lite dyrare, och jag har haft den i drygt 2 år. Den senaste tiden har batteriet börjat krångla, och har även stora problem med att den blir alldeles för överhettad, och stänger av sig själv pga detta :(

Vad händer med min dator?

Fridaybrew
0

Ladda hem ett program som heter speedfan den kollar du temperaturen på din dator. den ska vara gratis.

Visar det sig att temperaturen är hög 70+ grader när du inget gör och sen när man arbetar kan den nå uppåt 95+ typ . det är inte bra om du ser dessa temperaturer. Det du kan göra då eller även oavsett är att blåsa rent fläktarna och ventilationskanalerna med luft (OBS använd aldrig damsugare för att damma av en dator pga statisk elektrisitet).

Finns tryckluft att köpa på burk, men det fungerar bra om du har en fotpump med det smalaste munstycket. sen blåsa runt i datorn

/Fridaybrew

KlyX
0

2 år är ju i vissa fall inom garantitiden, i så fall är det bara att skicka in den och få det fixat. Kostar inget. Detta kan du kolla med återförsäljaren om du inte vet själv.

En dator ska inte "sjunga på sista versen" efter 2 år.

Gunlog
0

Vår laptop gjorde så redan från början. Vi köpte en kylplatta och därefter har det aldrig varit några problem. Den kostade hundralappen, ungefär. I den finns 4 USB-uttag så vi har en del kopplat däri nu. Fungerar hur bra som helst…

Glad

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Ulla
0

Vad är en kylplatta?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Gunlog
0

En platta med extra fläktar som du sätter laptopen på. Du kopplar den till ett USB-uttag. Fungerar hur bra som helst. Det finns de som är platta, det finns de som är "sneda" så att laptopen kommer upp lite grand i bakkant. Det finns många olika modeller. Vad jag vet så är MediaMarkt en av de som har störst utbud av kylplattor.

Ulla
0

Jag har en dator som blir litet för varm när man använder den. Brukar palla upp den på ett par pennor el likn. för att få luft under. Det hjälper, men visst skulle det vara bättre med en kylplatta.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Gunlog
0

Vi har 4 extra USB-uttag i vår platta, så där har vi bl.a. musen kopplad. Jag tror att när man har sådan som vi har, med extra uttag så kräver den att man sätter den i höghastighets-usb:n… Just vår platta kräver det, i alla fall…