KAn ej se DVD i Windows MEdia Player längre...
Vet ej vad som hänt. Är tvungen att använda VLC mediaplayer för att se DVDfilmer. Vissa inspelade saker på min hårddisk i My videos funkar inte heller lägre…
Får upp en ruta med denna text. Gör vad som ombetts att göra, men inget funkar. Ok, VLC är ju Ok, men vad har jag gjort för att WMP inte längre funkar? har XP på min stora burk med senaste uppgraderingarna. Musik kan jag lyssna på och DVDfilmerna går utmärkt i WMP på laptopen som har Windows 7
Det går inte att spela upp filen. Media Player stöder eventuellt inte den aktuella filtypen eller den codec som användes för att komprimera filen.
Snälla svara mig enkelt och pedagogiskt passande en femåring ungefär. Jag är inget datorproffs, och kan inte ens köra en ominstallation själv. Det gjorde jag för två år sen tillsammans med hjälp på burken.
Jag fixar på sin höjd en systemåterställning
kolla skärmdumpen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Filen du visar på bilden att du vill spela upp är .3gp (mobil) och du får då använda antingen ett konverteringsprogram för att göra om det till .avi för att se det med Media Player / Media Player Classic.
VLC ska annars kunna visa det formatet så öppna inställningarna och se efter!
Annars fungerar också Quick Time Player för det formatet.
Får samma ruta när jag sätter in en DVD… ska kolla konverteringsprogrammet
har WMP version 11
VLC funkar. Det är inte det. Det var bara det, att förut så kunde jag se DVDfilmer i WMP
och jag har NVIDIA som grafik/ljud i min burk
NVIDIA Ge Force 8500 GT har jag

Pröva att installera ett codec pack på din dator. Det verkar ju som om WMP säger att den inte kan avkoda DVDn
T ex något av dessa

Eller en driver som ska ominstalleras/uppdateras. Kom problemen efter senase servicepak till XP:n?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#7 provade båda dessa, men fick varningar….
#8, ja jag tror det……

Säkert nån driver eller .dll eller annat som skadats eller uppdaterats till nåt som ditt grafikkort inte gillar. Eller liknande…
Det här med drivers är en djungel. Det enda jag kan rekommendera är att googla driver + ditt grafikkort och se vad du hittar.
Ok tack. låter farligt, får nog be min datordoktor om hjälp… i och för sig, det är inget fel på VLC. det är bara det att varför blev det så här? Har de eget liv, de små burkarna?

Gud, ja.

kan ju också vara annat. Virus, automatiska uppdateringar från Windows, nåt program du installerat som uppdaterat nånting nånstans… massor.
har för mig, att jag ofrivilligt närapå, installerade Quick Time veiwer och det var i samband med det. Slängde ut QT med en gång igen….

Ja, det där har jag läst om nån annanstans… det är nån plug-in som ställer till det.
Precis!!!!! När du väckte minnet, så har det hänt mig en gång förr…