Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2425 ggr
flisan708
2011-11-02 15:21
0

Webbläsare

Tänkte fråga Er som är insatta i webbläsare.

Vilken är bäst?

Haft google chrom ett tag nu och varit nöjd tills jag insåg att det inte funkade bra efter traderas uppdatering. Fick rådet att prova firefox. Är det ett bra val?

Fridaybrew
2011-11-02 15:58
0

Testa så får du se själv =) Det är en helt individuell smakfråga så inget svar är korrekt.

Webläsare kostar inget så det är bara installera allihopa och testa runt, ofta så har dom olika styrkor och svagheter. så man får ibland välja webläsare utifrån vad man gör.

/Fridaybrew

[Beavis]
2011-11-02 17:45
0

Jag kör nästan enbart firefox tycker den är överlägsen. Kör bara explorer för att se att mina hemsidor funkar även i den

google är bara hajp

KlyX
2011-11-03 07:12
0

Firefox är bra, startar lite långsammare är andra webläsare dock. Glöm inte installera adblock tillägget.

IE9 är faktiskt inte helt fel heller

[Beavis]
2011-11-03 16:47
0

#3 Det kan jag hålla med om faktiskt. FF är seg att starta men stabilast av de jag provat. IExplorer håller sig inte till webbstandarderna vilket kan vara irriterande beroende på vad man gör.

Google Chrome indexerar allt och spionerar på din hårddisk. dessutom tycker jag den är lite omständig men dock nyskapande i sitt upplägg.

Safari görs av Apple och påminner om Internet Explorer iaf den versionen jag har enkel och för min ringa hjärnkapacitet lätthanterad Tror kanske deras mac version är bättre?

Jag använder inte Tradera så kan inte säga vilken av dem som passar bäst för detta dock?

fidojunior
2011-11-04 20:35
0

Jag använder Google Chrome och har inga problem med Tradera. Har testat Firefox och Opera också och gillar de med men fick problem med dem förut och började använda Googles istället så har hållt mig kvar med den.

Internet Explorer är skit tycker jag. På min dator har det nästan aldrig fungerat bra och så är den seg både hos mig, kompisar, skolor, föräldrarnas dator m.m. så hos varje person jag har varit hos har jag sagt åt dem att ladda ner något bättre. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

flisan708
2011-11-05 10:15
0

Nu har jag testat firefox i ett par dagar och jag upplever den trög om jag jämnför med google chrom. Idag funkade tradera som vanligt men det det har varit strul tidigare. Ringde ju tradera och då var det en som jobbade där som sa att de hade gjort dendär uppdateringen och att de rekommenderade firefox. Men idag funkade allt som vanligt.

Håller med #5 att internet Exploder är skräp sedan de nyaste uppdateringarna.

[Beavis]
2011-11-05 14:30
0

Jag vet inte varför FF har blivit så segt att starta? trodde det ar att jag har installerat för många appar? Men chrome spionerar på dig så där har du alternativet.

Monarchy
2011-11-05 14:54
1

vadå Chrome spionerar?  Tvekar på att dom tar någon värdefull information direkt. haha.

Dom får ta all webbinformation dom vill av mig. Har inget att vara rädd för.

[Beavis]
2011-11-05 18:19
0

#8 Fortsätt då använde chrome i lugn ovisshet. ganska bekvämt när de bräknar ut vad du är uteefter innan du beskrivit det osv. har visserligen chrome installerat men använder den väldigt sällan.