bränna skivor
hej!
jag får panik på det här nu, varför ska det vara så svårt att bränna skivor på en macbook?! .. jag har fixat en skiva, efter ett tag.. men den andra, är helt körd antar jag. Satt i minst en halvtimme för att fylla skivan så mycket som möjligt och den laddar över jättefint, kommer upp en skylt "blabla .. error" (kommer inte exakt ihåg vad det stod, men error stod det iallafall) .. jag gillar inte ordet "error" för det blir bara fel då.
Datorn spottade ut skivan, jag petade in den igen, den spottade ut den igen och jag petade in den.. och självklart spottade den ut den igen. Undersökte skivan noga för smuts och annat, ser ingenting. Petar in skivan, datorn laddar som om aldrig förr.. skärmen blir helt vit, skivan spottas ut och datorn dog.
Nu lever datorn igen, jag har lyckats peta in skivan och glad blev jag när jag såg mappen som jag la in på skivan efter hela kaoset.. men det finns inga bilder! ,
Frågan är nu då, är skivan helt körd och bara att slänga eftersom att det inte finns några bilder på den och det går ju inte att lägga in i efterhand, eller finns det något att göra för att kunna lägga in bilder igen?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
HA! .. jag fixade det! .. fråga mig inte hur, jag gick bara in i mappen och så fanns bilderna där.. hehe,
Men jag har en fråga till dåra..
Mac + PC = Inte kompisar..
PC + Mac = lite bättre kompisar..
Påverkar detta på de brända skivorna eller kan en pc läsa det som jag lagt in från macen? det är ju bara bilder, jag vet inte.. jag gillar nämligen inte mac, och lär inte göra så länge mac och pc inte kommer överrens om det jag vill att dom ska komma överrens om!
Alltså , frågan
Jag har bränt bilder till en vanlig cd skiva från en mac, det går ändå bra att läsa skivan i en pc sen ?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto