The sims 2 på Ubuntu Linux???
Jag har läst och läst och läst och kommer minsann inte fram till något vettigt.
Man kan alltså inte använda Wine eller liknande för att installera The sims 2 på Linux?
Läste att man kan göra en…. window's fil eller något där man har sims så det funkar??? Fattade nada då det var på engelska. Men någon som kan förklara detta för mig så det skulle bli så enkelt som möjligt.
Tar det mycket plats och hur fungerar det och ja.. aaallt :)
Putt? ^^
Har hört att man kan göra en "wimdows mapp" eller något.. Partion. Eller vad det nu kunde heta. Alltså att en del av datorn rä Windows.
Någon som kan sånt där?
du inte köra med dualboot då?
Ingen aning om vad det är….. xD
att du har både tex linux och windows installerat på samma dator. När du startar datorn väljer du vilket operativsystem du vill använda just nu
Wine har sina begränsningar men visst går det att installera Sims2 under Wine. Jag vet inte om just Sims2 funkar med Wine men jag har testat Wow och det funkar bra. Har själv en Wine-installation med StarCraft (första versionen) som snurrar på en gammal laptop med Debian Linux så visst går det.
Enligt WineHQ verkar det vara lite problem med just Sims2, du kan ju kolla närmare själv och se om det kommit nån lösning.
WoW funkar i.a.f. bra enligt WineHQ
Installera Wine m.h.a. Ubuntu's programhanterare Synaptic
Kör sen setup.exe (eller vad nu install filen heter i wine) typ
#wine /sökväg/setup.exe
Så ska Wine se till att filerna hamnar där de ska. Med lite tur får du en icon på skrivbordet, annars får man göra en liten handpåläggning och skapa sin egen icon där wine drar in programmets exe-fil vid start enligt nedan.
#/sökväg_till/wine /sökväg_till/programfil.exe
och kanske även ange att programmet ska köras i den programkatalog som wine skapade åt programmet vid installationen.
Lycka till
#4 : Ööh…. jag vet inte om jag har det.. xD
#5 : Har redan testat med Wine, fungerar inte :/