Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2265 ggr
dogg
0

Bärbar dator lägger av, symbol blinkar?

Hejsan! Min begagnade bärbara IBM thinkpad bara lägger av plötsligt blir bara svart och stänger av. Trots att jag har kylplatta. En symbol speciellt blinkar numera intensivt ska förska beskriva hur den ser ut det ser ut som konturerna på en läskburk med en bil som pekar in i burken och en ut??? En annan symbol lyser fast är ett snett z i en ring?? Är inte bra på fellösningar har bara sökt igenom datorn med virusprogramet och den hittar inget. Någon som har en ide? Tacksam för alla tips!!!!

Halvdansken
0

Är batteriet laddat?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Liz85
0

Den där läskburken låter ju som om det är en liten ikon för batteriet. I fallet med Z-ikonen där skulle jag tippa på energinivån (typ för låg) eller programmet Zone alarm. Var dock länge sen jag hade programmet Zone alarm så minns inte ens hur den ikonen såg ut.

så jag skulle tippa på något i stil med för lite ström. Har faktiskt tagit ur mitt batteri ur laptopen nu o kör via strömsladd. Det funkar utmärkt. Har nämligen hört att om man alltid har batteriet i men kör på nätström så går hela tiden strömmen genom batteriet som slits mycket snabbare. Vilket kan vara en orsak till att mitt batteri räcker cirka 2 timmar bara, några timmar kortare mot när datorn var ny. SKoldatorns däremot kunde räcka i fyra - fem timmar.

dogg
0

Hej, batteriet har aldrig fungerat sen jag fick den utan har laddat ur efter 10 min oavsett hur länge det har laddat innan. Fick äntligen tag på någon där jag köpte datorn som gav mig rådet att ta bort batteriet och bara köra på ström peppar peppar verkar det fungera bättre. Har också blåst ur fläkten med spray luft. Nu håller jag tummarna för att datan ska orka någon månad till. tack för hjälpen ni som svarade!