Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 3043 ggr
Candela
1

HJÄLP! Hittar inte raderade bilder i papperskorgen

Råkade av misstag radera bilder från mitt minneskort..Gråter Skulle radera vissa av dem, men några som jag inte hade sparat undan råkade följa med till papperskorgen.
Eller ja, egentligen inte. För jag hittar dem inte i papperskorgen! Förvånad
Bilder jag raderade igår hittar jag i papperskorgen, men inte dessa.. Går det att hitta dem någonstans på datorn??

Kaj
0

För det första - håll inte på och kopiera och ändra något på minneskortet förrän du hittat dina filer (se nedan) för då blir det svårt kanske omöjligt att återskapa dessa. Så låt kortet vara ett litet tag tills du prövat det jag anger nedan.

Ladda hem ett gratis program som kan läsa diskar (och minneskort) även för filer som är raderade.

Ett gratis och bra program för detta hittar du här Recuva från Piriform

Kör programmet och be den scanna efter deletade filer på ditt minneskort.
När den hittat dina fotografier så kan du välja att återskapa dessa.

Om programmet inte hittar alla dina deletade foton så vberor det på att du använt minneskortet lite för mycket sedan du tog bort filerna.
En delete av filer tar egentligen inte bort filerna från kortet utan tar bara bort adresserna till var de ligger på kortet. Om man däremot börjar att kopiera in nya filer etc så kan det hända att dessa adresser börjar användas av de nya filerna i stället och då går det inte att återskapa dem.

Candela
0

Tack för svaret! Googlade innan jag fick ditt svar och hittade ett program som kunde återskapa bilderna Glad