Hjälp den vill inte starta ändå!
Morsans dator vill inte starta!
Tidigare voille den inte alls, nu lyckades jag installera om den till windows, men så startar den ändå inte. Det kommer upp några alternativ och när jag trycker på något av alternativer hakar den upp sig…
Har provat reparera och installera om igen men det händer samma sak varje gång.
Någon som vet hur man kan tänkas göra för att få den att fungera?
Den var linux tidigare innan den vägrade starta men nu vill vi att den ska vara en windows, som den var från början. Några tips??
har du gjort en riktigt formatering innan du installerar?

Ville den inte starta som Linux och du provade att göra om den till Windows, eller vill ni byta till Windows och sen ville den inte mer?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Och vilka är alternativen? och i vilket OS?
#1: Ingen aning hur jag skulle göra det.
2#: Första alternativet :P Kanske vart lite luddigt.

Hur har du gjort Windows installationen?
#5: Med en sådan skiva som följe med antingen min dator eller hennes. ..
Fick igång den i morse, men när jag kom hem från skolan var den avstängd och när man försökte starta den blev skärmen vara svart.

Det låter som en gammal Windows, jag har inte fått medföljande CDer på många år.
Om inget alls vill starta så låter som Bios-problem. Var det en Linux från början?
#8 : Nej windows från hela början.
MEn sen installerade vi den till Linux, och nu windows igen..

Jag hade försökt starta denfrån CDn/DVDn och börja med att formattera om alltsammans (som Monarchy är inne på) så att du startar från scratch. Det kan ligga nånting nånstans och "störa" eller en dålig sektor eller nåt.
Det har jag gjort..
Verkar inte hjälpa alls tydligen.
Eller så gör jag fel, fast känns som det inte finns så många alternativ så kanske inte kan göra fel, haha. Jobbigt det här!
Tror den har gjort sitt.. faktiskt. Har prövat allt men den går inte igång.
Så ny fråga: Vågar man installer aom denna stationära dator till windows? Känns som att windows fungerar mycket bättre än Linux. Dock vill jag inte göra det om de skulle kunna hända att min dör oxå, då har vi ingen dator kvar i huset!