Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 5955 ggr
Snakebiite
0

F-secure Bra eller dåligt?

Halloj, jag köpte för ett par månader sedan en ny dator..

Den innehöll då en 60 dagars norton antivirus prenumeration som nu då går ut om 1 dag.

Jag har inte precis pengarna att uppgradera det nu i heller i julruchen o allt

Nu till saken hör att jag även har en 12 månaders gratis prenumeration till F-secure via bredbandsbolaget som jag ej utnyttjat, så nu till min fråga är F-secure någonting att ha eller borde jag leva på nudlar till nästa lön för att uppgradera norton? =)

tack på förhand

mvh

Halvdansken
0

Ingen aning om vad F-secure är, men själv kör jag AVG och det finns andra förslag i en tråd här inne.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Snakebiite
0

Jo fast jag vet att det finns bra gratis program jag vill bara veta om F-secure är bra eftersom jag kan ju ha det kostndsfritt i 12 månader i så fall om det nu tex är bättre än ett gratis program så har jag ju hellre det =)

[Woozy]
0

Det är fullgott program. Finns ju inget AV som är 100%-igt.

Snakebiite
0

Okej tack =)

Snakebiite
0

ne de sög för nu funkar inte msn som det ska..

Monarchy
0

är väl att det blockerar lite för mycket, bara man får koll på hur programmet fungerar så är det bättre än tvärtom.

Snakebiite
0

jo det e klart men jag vet inte hur man gör :/

flisan708
0

Jag har haft det programmet i flera år och är jättenöjd. Tycker du ska utnyttja de 12 månaderna som är gratis, sen kan du ta ett nytt beslut efter det.

Snakebiite
0

#8 Jo visst hade ju gärna använt det om jag hade kunnat få det att fungera som jag vill att det ska göra =)

flisan708
0

#9 Ring supporten, de hjälper dig!!!!

Snakebiite
0

oki =)

Zepp
0

Leva på Nudlar är ju bra om man vill gå ner i vikt.. fast F-secure är väll ett av de större leverantörerna.

Och jag har det gratis från Telia!

Hur som helst du har nog ställt Firewallen för tajt!

Fast jag kan ha min på högsta och ändå använda MSN!

Annars så är det roligare med Norton, den kan man mickla med så man inte kommer ut alls och inget kommer in.. 100% säkert altså!Skrattande

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Snakebiite
0

#12 Jag brukar alltid ha norton för jag tycker dem e bra fast kan ju inte förny det just nu vet inte hur man ändrar brandväggsinställningar o öppnar portaro sånt för att de ska fungera =/

MonisN
0

Jag har också F-secure via Telia och det har funkat klockrent utan minsta problem i flera år även med MSN. Hade Norton innan, men det tog väldigt mycket kraft och plats. Som Zepp säger så är det nog ett av de bästa programmen.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Snakebiite
0

#14 Ja det är säkert jätte bra alltså jag har inte problem att skriva eller chatta med folk på msn.. det e videosamtalen som inte fungerar så fort man startar upp så går det ned lika fort.. typ som att man öppnar en dörr men någon slår igen den lika fort innan man hinner kliva över tröskeln..

Zepp
0

Vad står det i loggarna?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[PeterWem]
0

Varför inte använda ett gratis alternativ? Då slipper du problem med att brandväggen ställs för hårt. Att sedan inte sitta som admin är ett jättelyft säkerhetsmässigt.

Har sedan jag slutade använda antivirus 2008 inte fått några infektioner, men det kan ju snarare beror på NoScript och Firefox…

Snakebiite
0

#16 vet inte jag gav upp, har installerat en gratis version tills min kompis som är mycket bättre på datorer kommer hit ock ställer in det rätt, vill ha en fungerande dator tills dess =)

#17 Jag har använt mig utav gratis versioner tidigare så jag vet  dem fungerar bara det att jag hade F-secure gratis ett år via bbb så tänkte utnyttjat de men de gick ju sådär hehe

[Fibbe]
0

Jag använder F-secure. Tycket det är ett av de bästa då det är diskret och inte stör så mycket.

Programmerar en del på lite närmare hårdvara än vad windows gillar så antivirusprogrammen brukar go bananas på mig. Men F-secure poppar bara upp en ruta, väljer jag att ignorera så förstår programmet det och klagar inte mer på mina program.

Använde AVG förr, var en ren mardröm. Så fort det fick nys om att någon inte var normalt kom 10000 pop-up fönster och även om man valde att ignorera så tog AVG bort filerna.