Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3056 ggr
Moa-16
0

Någon som kan PowerPoint?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försöker spela in ljud i en PowerPoint men det går inte, vad jag än trycker på i den där inspelings-saken -->se bild så står det "ljudlängd 0" Någon som vet hur man gör?

Sessan1
0

INGEN Aning.

Skulle oxå vilja veta hur man använder sig av Power Point

Halvdansken
0

och du microfon och sån inkopplat?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Moa-16
0

#2 Nej, jag har ju ingen sån är det värsta. Har försökt ladda ner andra program också, men allt kanske kräver mikrofon?

xonees
0

Ska du spela in dig själv duå måste du microfon för att datorn ska få in det i datorn

Moa-16
0

Jaha, jag hade för mig jag har gjort det utan men det kanske var fel…

Fridaybrew
0

Allvarligt?! Spela in utan mikrofon…..jaja kommenterar inte det ens lol

länk till billigt  headset för 40 kr med mikrofon och hörlurar i ett.:
http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Ljud-och-bild/Headset-23301/

/Fridaybrew

Moa-16
0

#6 Tycker inte det är så konstigt, går ju tex på mobilen. Men ja, jag får väl köpa en mikrofon.

Fridaybrew
0

Mobilen har ju mikrofon det är den man pratar i =)

/Fridaybrew

Moa-16
0

#8 Haha, vad du får mig att känna mig dum >_< Men jag har för mig att jag gjort det förut, men då var det väl inte så!

Moa-16
0

Jo, men nu kom jag på det! Jag har spelat in utan mikrofon förut, när jag filma skärmen med något program.. Då gick det. Men iaf, jag har köpt en men det går ändå inte. Har inte testat just i PowerPoint, då jag inte lyckas installera det igen men i ett annat program så står det "Det går inte att hitta någon ljudinspelningsenhet" & då har jag kopplat in mikrofonen… Någon som vet vad som kan vara fel?!

[Beavis]
0

Kolla inställningarna till mikrofonen/ljudet. "Mikrofonljudet" kan vara avstängt?

Klicka på Mikrofonen i systemraden och kolla å att inte "ljud av" är iklickat någonstans. Samt att avanderade kontroller är valt

Anna J J
0

Hej

Som sagt, kolla att micken är på. Du har kanske en liten ikon längst ner på skrivbordet som visar ljusinställningarna? Klicka på den. Annars gå in på Kontollpanelen och vidare till Ljud. Testa även att spela in i ett annat program ex. Ljudinspelaren, den finns under mappen Tillbehör.