INGEN Aning.
Skulle oxå vilja veta hur man använder sig av Power Point

och du microfon och sån inkopplat?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ska du spela in dig själv duå måste du microfon för att datorn ska få in det i datorn
Allvarligt?! Spela in utan mikrofon…..jaja kommenterar inte det ens lol
länk till billigt headset för 40 kr med mikrofon och hörlurar i ett.:
http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Ljud-och-bild/Headset-23301/
/Fridaybrew
Mobilen har ju mikrofon det är den man pratar i =)
/Fridaybrew
Jo, men nu kom jag på det! Jag har spelat in utan mikrofon förut, när jag filma skärmen med något program.. Då gick det. Men iaf, jag har köpt en men det går ändå inte. Har inte testat just i PowerPoint, då jag inte lyckas installera det igen men i ett annat program så står det "Det går inte att hitta någon ljudinspelningsenhet" & då har jag kopplat in mikrofonen… Någon som vet vad som kan vara fel?!
Kolla inställningarna till mikrofonen/ljudet. "Mikrofonljudet" kan vara avstängt?
Klicka på Mikrofonen i systemraden och kolla å att inte "ljud av" är iklickat någonstans. Samt att avanderade kontroller är valt
Hej
Som sagt, kolla att micken är på. Du har kanske en liten ikon längst ner på skrivbordet som visar ljusinställningarna? Klicka på den. Annars gå in på Kontollpanelen och vidare till Ljud. Testa även att spela in i ett annat program ex. Ljudinspelaren, den finns under mappen Tillbehör.