Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 582 ggr
johan
0

Css-fråga

Hur kan jag göra för att få samma utseende som kommentarerna här på iFokus utan att använda tabeller?

Jag har två divar där den som innehåller Avatar och avsändare har float: left och den andra ligger till höger om den. Men hur ska jag göra för att få höjden i den vänstra diven lika hög som den med textinnehållet?

I IE fungerar den ganska bra att ha en wrapper-div runt de båda divarna och sätta height: 100% på den vänstra, men går det i Firefox också utan att den blir 100% av sidans höjd, snarare än wrapper-divens höjd?

Man kan ju förståss göra en bakgrundsbild i wrapper-diven, men jag skulle helst slippa det.

Mvh // Johan

[slo]
0

Jag är inte kunnig alls inom det här, tänkte bara ge dej ett tips på vägen :) Försökt testa sidan i fler sidor än firefox och IE… Fast det har du säkert redan tänkt på ^^

johan
0

Vilka webbläsare tänker du på? Opera, Camino och Safari?

Mozilla och Netscape använder så vitt jag vet samma renderingsmotor som Firefox, så dom ska beta sig på samma sätt.

Mvh // Johan

[slo]
0

Okej, det var mer än jag visste… Även om Safari, Camino och Firefox inte fungerar likadant på varken iFokus eller SEB.

xarfez
0

Testa att ha min-height: 100%;