en fråga om att ta bort....
Hej!
Vet inte riktigt vart denna fråga hör hemma, men skriver här ändå. Hoppas det går bra?
Jag håller på att rensa i mina favoritmappar och det går inte att ta bort länkar som jag vill ta bort, hur gör man då? Fast jag högerklickar på: *ta bort* så finns länken fortfarande kvar i favoriter. Ngn som vet hur man gör?
MNH/
Sessan1
Kan det vara olika beroende på webbläsaren.
I Internet explorer gör jag som du och det går bra.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Vad händer om du stänger browsern och öppnar igen, ligger länken fortfarande kvar då?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Det går säkert bra om du fixar dina länkar via "Ordna favoriter".
Vissa länkar går att ta bort via: *ordna favoriter* ( Så Tack för tipset, Lill-Kisse) MEN inte alla :(
Har ALDRIG varit ngt problem tidigare!
Jag har WIN 7 och IE
Har Den problem med att rensa länkar i favomappen??
Ska det väl inte behöva vara??
Som sagt nu har jag suttit här och försökt att rensa via **ordna favoriter* och det går med vissa länkar, MEN inte alla av ngn anledning??
Ngn om vet varför?
Jag menar, det finns ju saiter som har slutat att fungera, och dom vill man ju inte ha liggandes och *skräpa* Därför jag håller på att rensar.

Pröva att ta bort länken igen.
När du får ett felmeddelande (om du får något) notera tidpunkten - gör det oavsett om du får ett felmeddelande eller ej (enda ner på sekunden är bra).
Gå till startknappen och skriv "Händelseloggar" och starta programmet "Visa händelseloggar".
Aktivera vyn Windows loggar till vänster.
Nu får du ett träd med loggar för Program, Security, Installation och System.
Tips att börja titta i programloggen först och se ifall du får ett felmeddelande där - det brukar visas som en gul triangel för ett varningsmeddelande och en röd ikon med utroppstecken om det är ett rent fel.
Kolla om det stämmer med din tidpunkt - om det gör det så kan du se vad det felmeddelandet säger. Det brukar ge vägledning varför du inte kunde ta bort favoriten.
Hittar du inget i programloggen så fortsätt även med Security och eller System.

#4 En annan möjlig väg att gå, kan vara att plocka fram mappen med dina favoriter direkt på disken. Var den ligger i Win 7, vet jag inte. Förhoppningsvis finns den någonstans under "Documents and settings", som den gör i tidigare version. Där bör det väl inte ligga någon spärr för borttagning, så vida det inte finns flera olika behörigheter till registren på din dator.
TACK Lill-Kisse :D
Detta funkade. *förhoppningsvis* höll jag på att säga :)
Håller på att rensar för fullt och det funkar hittills iaf, nu när kl är ca 00.12
så än så länge har jag lyckats ta bort dom länkar som inte funkar längre och dom jag inte vill ha kvar längre.
Håll tummarna att resten oxå funkar.
KRAM
Har inte tänkt på detta tidigare, men då vet jag vilken väg man kan gå, om det inte funkar i webläsaren.
Det funkade alltihop, så TACK än en gång Lill-Kisse 
Förstår inte varför det inte funkade att ta bort alla länkar i webläsaren, som det har gjort tidigare. Jaja, men nu spelar det ingen roll, huvudsaken är att jag fick bort dom sidor som inte funkade längre.
Sessan1

Så glad jag blir för att det lyckats till sist. Roligt om man kan vara till hjälp för någon. Tack för din hälsning i meddelanden!

Jo OM man kan vara till hjälp, så är det ju roligt!
Jag försöker ju oxå att hjälpa till, om det är ngt jag kan hjälpa till med.
Tass