Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2937 ggr
[Tan-chan]
0

Firefox laddar segt

Nu börjar jag tappa humöret när det gäller Firefox. Jag kör den senaste versionen (8.0.1) och den laddar alla onlinevideor hur segt som helst! Youtube går segt, Flowplayer ska vi inte ens snacka om, Megavideo fungerar någorlunda ibland osv osv. Det hjälper inte att ominstallera heller.

Har inte testat någon annan webbläsare men vill inte det heller då jag har kört med FF i så många år och älskar den annars. Men nu börjar jag seriöst tröttna på hur den beter sig.

Bredbandsuppkopplingen är 24bit och fungerar hur bra som helst, så det är inte uppkopplingen det är fel på heller.

Någon som vet vad som är fel på skräpet, eller är det så att alla onlinevideospelare har blivit sega på att ladda de senaste månaderna?

(Kan också tillägga att jag rensar FF på historik och dylik en gång i veckan som vana, men det hjälper inte heller.)

[Woozy]
0

Kan tyvärr bekräfta dina problem med seg FF.

Jag har 100/100 och ibland kan man tro att man har 56k.

Det jag gjort ä att testa olika DNS, men utan vidare bra resultat.

Man kan tweaka (trimma) FF, men det skall inte behövas tycker jag.

Många säger att senaste Chrome och senaste Opera skall vara snabbt som tusan.

Jag ahr de installerade men har blivit sjukt "kär" i alla addons i FF och kan inte använda annan läsare.

[Tan-chan]
0

#1: Jag tyckte inte om Opera och Chrome när jag lekte med dem på en kompis dator. Och enligt en "hastighet för webbläsare"-rapport som jag läste någon vecka sedan någonstans, ska FF vara nästan lika snabb nu som dem andra webbläsarna efter någon patch som de fixade i 8-versionen. Så den ska fungera som de andra, men ändå gör den inte det.

Får väl maila dem och klaga över det för detta är ju hysteriskt löjligt. Ju fler som mailar ju mer tryck blir det på dem också.

Och jag har samma "problem" som du. Har två addons som jag inte klarar mig utan (nästan). Haha!

[Fibbe]
0

Även jag kan hålla med. Firefox har varit min stora kärlek i princip från lansering. Men sista året har det blivit så pass mycket buggar och problem att jag dumpat FF. Jag hängde kvar extra länge just på grund av alla add-ons. Men nu har chrome kommit med en add-on-store. Nu är det chrome som gäller.

https://chrome.google.com/webstore

Razzora
0

Ifall du har streamat mer än en film så behöver du ibland starta om Firefox plugin process(shockwave flash), dvs inte firefox, utan bara denna plugin. Dödar du den processen och sen laddar om sidan så fungerar det som det ska. För annars blir min också rikitigt seg och nästan vägrar och ladda nya sidor eller stream.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se