Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1757 ggr
SLAfoto
0

Säker borttagning av maskinvara

Införskaffat en Dell 9200 med inbyggd minneskortläsare.

Måste jag aktivera "Säker borttagning av maskinvara" om jag vill ta ut minneskortet från datorn? dvs om jag inte förlora data, förstöra minneskortet mm.

Aktiverar jag "Säker borttagning av maskinvara" och sätter in ett annat minneskort "hittas" inte detta av datorn utan jag måste starta om datorn för att den skall "hitta" minneskortet.

//Stefan

pentsium
0

det finns nån stans i inställningarna att man kan ändra så att datorn inte använder säker borttagning av maskinvara coh istället skriver långsammare mm till minneskorten. det ända du förlorar är lite prestanda. jag har ingen minneskortläsare på denna datorn så jag kan inte leta upp var dom inställningarna finns men kolla på egenskaperna för flyttbar disk så kanske du hittar något.

pentsium
0

Dubbelpost…

Zpookey
0

Gå in i utforskaren.
Högerklicka på enhetsbokstaven som gäller för ditt minneskort och välj "Mata ut"
Ta ut kortet.
Klart

Om du väljer "Säker borttagning av maskinvara" så kopplas hela minnesläsaren bort eftersom att det är hela USB-enheten som kopplas bort och inte bara ditt minneskort. Ett minneskort är inte en maskinvara och ska därför inte heller plockas bort på det viset. Ett minneskort är mer som en CD och ska därför matats ut. När du valt "mata ut" så släcks lampan vid minneskortet (om där finns en lampa) och kortet kan plockas ut. Stoppar du sedan i ett nytt kort så känner minneskortsläsaren av det och visar innehållet….men har du som sagt stängt av minnekortsläsaren helt så går det inte.

SLAfoto
0

#3, Tack för instruktionen. Det löste mitt lilla problem.

//Stefan