Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1571 ggr
Frosstis
0

byta användare?

jag vill byta användare och radera denna som jag är på just nu, men hur kan jag flytta över alla bilder?

kram!

Zpookey
0

Vad har du för operativsystem? XP? Vista? Windows 7?

Frosstis
0

windows 7

Zpookey
0

Varför vill du byta användare?

Frosstis
0

för att datorn har börjat hacka av detta kontot och jag behöver rensa lite.

KlyX
0

Börja med att skapa den nya användaren.

Bilderna hittar du (oftast) i din gamla användares bilder-mapp. Den hittar du via start menyn (heter bilder). Har du sparat dem någon annanstns får du kopiera från den platsen.

Kopiera de bilder du vill flytta över till den nya användarens bilder-mapp. Den ligger i C:\Documents and Settings)\användarnamn\Mina dokument\Mina bilder

Zpookey
0

Det kan vara lite bekymmer med rättigheter i Windows 7.

Skapa en mapp på c: och kopiera över alla dina filer.

Skapa en ny användare och logga in.

Du kan nu komma åt mappen i c:

Kaj
0

Efter att du kopuierat allt som finns under den nuvarande användarprofilen (gå till utforskaren - välj ditt användarid från listan av mappar. Kopiera sedan det som finns i mapparna Mina bilder, Mina dokument, Mina filer etc (där det finns saker du sparat) till en ny mapp på T ex C. (obs kopiera inte till skrivbordet för varje användare har sitt eget skrivbord och då kommer du inte åt dem från den nya användaren).

Skapa den nya användaren (obs! ange inte kontot som administratör utan som vanlig användare). Logga in och kopiera in dina bilder, filmer dokument etc från C till de nya mapparna för den nya användaren.

När du verifierat allt kan du ta bort den gamla användaren via kontrollpanelen hantera användare. Då kommer alla filer och mappar även tas bort för den användaren från datorn.

Frosstis
0

okejh ska försöka :)

Frosstis
0

nu är jag inne på den nya och allt funkar! :D