Var tog de små ikonerna vägen?
Förut, när jag hade min gamla dator, så hade jag explorer 6.0. Då hade jag den funktionen att när jag kom med muspekaren i övre västra hörnet på en bild, så visade det sig fyra små ikoner. Där kunde man välja om man ville spara , skriva ut eller kpoiera och något annat. Numera, när jag har en laglig upplaga av Windows Xp och explorer 7.0, så kommer inte de små ikonerna upp, längre. Är det någon inställning? Saknar dem….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hallå!!!! Hjälp!
Att förstora bilden om den är nedskalad är enklare än förut. Det är bara att klicka på bilden. Att spara den eller skriva ut den kan du göra om man högerklickar på den.
Jag hittar ingen inställning för att återaktivera bildverktygsfältet.
// Johan
ps. Varför skriker du "Hallå Hjälp" när det inte ens gått två timmar sedan du ställde frågan?
Mvh // Johan
Hiohi, Johan, jag är en otålig själ! Är så van, att man får svar härinne supersnabbt. Ok, blivit bortskämd…. Anledningen är, att när jag ville kopiera en bild som jag hade googlat fram, så högerklickade jag och då fick jag ett stoppmeddelande(Copyright)Kunde alltså inte ta den. sedan så fick min kompis på nätet fram samma bil och hon beskrev det gamla förfaringgsättet och hon kunde genom den gamla funktionen ta bilden. Så sett ur det perspektivet, så gjorde hon inte fel, hon fick inget förbudsmeddelande. Men det stämmer alltså, att det lilla verktyget inte finns på det nya? Hur är det om man använder firefox? Lika otålig……

Jag har bestämt för mig att det finns en bock att kryssa i även i IE7 för att få bildverktygsfältet.
#4 KAj Please var då? enkel beskrivning på en femårings nivå, please….
Är det under avancerat? i verktyg-internetalternativ?
Detta är sanslöst., alltså… Gick in på Firefox och tog fram samma bild. Inga problem!! Där var det bara att kopiera…… Ordet jag sökte på var tallvivel Prova och gör ett sök med både explorer 7.0 och Firefox. med explorer så får du fram en fy-skämsruta där det står att bilden är copywrightskyddad av bla bla. Jag körde med vanligt Googlesök inte bild sök, alltså.