Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1568 ggr
JohannaEkroth
0

Vad vill man inte hitta?

Vad vill man inte se i tvättmaskinen när man kommer in i badrummet för att tömma den när den kört klart sitt program??

SVAR: Ett USB-minne… ObestämdSkäms

Vilka vackra ord man kan helt plötsligt när man kommer in i badrummet och upptäcker att ens 8GB USB-minne låg i ett par joggingbyxor som jag nyss körde i maskinen.

Hur #%&/!! korkad får man vara så man inte söker igenom fickorna innan…

Nåja, nu ligger 8Gb på tork iaf på en varm fönsterbräda…. Det var inget viktigt på det, men det är ändå bortkastade pengar om det slutar fungera. Har ju badat i ån med en mobiltelefon för mååånga år sedan och efter en stund i ugnen på svag värme så funkade den igen utan problem, så jag vet ju att hoppet finns.

Men frågan är om någon har någon erfarenhet av tvättade USB-minnen, kan jag ge upp försöken att torka det - är det bara att kasta i sopen, eller finns det en chans att det överlever.

Virusen kanske iaf har försvunnit om det fanns några!! Moahaha! Tungan ute

Och jag ska vara datormänniska… skamligt! SkämsOskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Liz85
1

Tja, men tanke på att ett bluetooth-headset till min mobiltelefon har överlevt både en tvättmaskinsprogram och en torktumlare så är det ju inte helt otroligt att dit usb-minne överlevt, men bli inte allför besvikem om det inte gör det.

beem
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du har gett pedanten ett ansikte. Jag visste inte att man ska tvätta USB för att kunna använda den.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[Beavis]
0

Ett usb-minne borde kunna överleva tvättmaskinen.. Men inte torktumlaren. torka det bara det borde funka i datorn igen

JohannaEkroth
0

Det fngerar alldeles utmärt och filerna var inte skadade… Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else