vad är det för fel?
Min dator har varit helt knäpp enda sen i somras.
Den blir svart en snabb stund sen kommer det här meddelandet upp (se bild) och efter det fryser sig hela datorn, ljudet, skärmen allt!
Måste då starta om den eftersom den inte blir normal igen.
Men om jag har den ikopplad med en VGA-kabel till en annan skärm eller en HDMI-kabel till tvn så funkar den utan problem! Vad kan det vara för fel?
Min bror kan mycket om datorer och har lagat en annan dator till mig förut, men han får inte heller till detta..
Behöver all hjälp jag kan få ifall jag kan slippa skicka in den på lagning då jag är fattig student och det kommer säkert kosta lika mycket som att köpa en helt ny..
Installera om drivrutinen till datorns gafikkort, vilket är ett NVIDIA grafikkort. Det borde lösa problemet.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Det är väl som det står - att grafikdrivrutinen slutat svara? Det är inget att oroa sig för, tycker jag. Får sådär ibland också, och alla i våran klass (vi har likadana datorer) med, titt som tätt. Grafikerläraren tyckte inte att det var något speciellt. Vi har uppdaterat och allt möjligt. Händer ju dock inget, så why bother.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
TS - vad heter din dator? Är det en bärbar dator? Tillverkare och modellnamn står det någonstans på eller under datorn, om den är bärbar?
#2 Vad inget att oroa sig för? Jag kan inte använda min dator utan att behöva ha en annan skärm ikopplad ju?
#3 Asus x71v, bärbar. Vet inte vad det är för fel, har installerat och updaterat drivrutinen men det blir inget bättre
Har du testat att ta bort grafikkortet från enhetshanteraren, starta om datorn och låta den installera om grafikkortsdrivrutinen automatiskt?
#5 har inte testat det.. ska jag starta om datorn utan grafikkortet i alltså?
Nej, inte ta bort det ur datorn.
I kontrollpanelen så finns det någonting som heter Enhetshanteraren, hittar du det inte kan du söka.
I Enhetshanteraren finns ditt NVIDIA grafikkort eller om det kanske t.o.m står NVIDIA windows kernel mode driver…
Det borde finnas listat under bildskärmskort
Ta mort det genom att blåmarkera det, klicka en gång och sedan klicka på deleteknappen.
Sedan startar du om datorn om den inte säger till om det själv.
Prova att starta upp utan TV eller annan skärm vid uppstart.
Vilken version av Windows 7 kör du på datorn? 32 bitars eller 64 bitars?
Testade det nu, fungerar inte det heller…
64 bitars
Okej, har du provat att installera orginaldrivrutinerna från NVIDIAs hemsida? Om inte undrar jag vilken version av Windws 7 du har 32 eller 64 bitars?
Ja, det har vi också testat. 64 bitars
Okej, sry, om du har installerat senaste drivisarna så borde den inte prata om en tidigare grafikdrivrutin än 285.62..

Eftersom maskinen fungerar fint om du kopplar på en annan skärm, så verkar det ju vara nåt med just skärmen som inte fungerar. Det kan ju vara ett fysiskt fel nånstans, eller så finns der väl drivers till skärmar också?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#15 jag är ju totalt värdelös på det här med datorer, så jag sökte hjälp här och hoppas någon vet vart felet sitter! 
putt!
Har fortfarade inte fått till den jäkla datorn..
Kan problemet ligga i att den är skapad för Windows Vista, men att det nu körs 7:an i den. Denna dator levereras nämligen med Vista i sig… Bara en fundering, tänkte se om någen kunnig snappar upp och förstår vart jag vill komma..

Kom problemet efter uppgradering till W7?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#18 & #19 kan det verkligen bero på det? Känns konstigt att det ska påverka bildskärmen, men inte när den är ikopplad i en annan skärm..
Det kanske inte är tillräckligt stöd för den bildskärmen i W7, men i Windows Vista… Datorn skapades för att köras med Vista, inte Windows 7… Men jag kan se vad jag kan hitta. Om det finns några drivrutiner till din bildskärm för w7, vi har ju namnet på datorn..