vad är det för fel?
Min dator har varit helt knäpp enda sen i somras.
Den blir svart en snabb stund sen kommer det här meddelandet upp (se bild) och efter det fryser sig hela datorn, ljudet, skärmen allt!
Måste då starta om den eftersom den inte blir normal igen.
Men om jag har den ikopplad med en VGA-kabel till en annan skärm eller en HDMI-kabel till tvn så funkar den utan problem! Vad kan det vara för fel?
Min bror kan mycket om datorer och har lagat en annan dator till mig förut, men han får inte heller till detta..
Behöver all hjälp jag kan få ifall jag kan slippa skicka in den på lagning då jag är fattig student och det kommer säkert kosta lika mycket som att köpa en helt ny..
Installera om drivrutinen till datorns gafikkort, vilket är ett NVIDIA grafikkort. Det borde lösa problemet.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Det är väl som det står - att grafikdrivrutinen slutat svara? Det är inget att oroa sig för, tycker jag. Får sådär ibland också, och alla i våran klass (vi har likadana datorer) med, titt som tätt. Grafikerläraren tyckte inte att det var något speciellt. Vi har uppdaterat och allt möjligt. Händer ju dock inget, så why bother.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
TS - vad heter din dator? Är det en bärbar dator? Tillverkare och modellnamn står det någonstans på eller under datorn, om den är bärbar?
#2 Vad inget att oroa sig för? Jag kan inte använda min dator utan att behöva ha en annan skärm ikopplad ju?
#3 Asus x71v, bärbar. Vet inte vad det är för fel, har installerat och updaterat drivrutinen men det blir inget bättre
Har du testat att ta bort grafikkortet från enhetshanteraren, starta om datorn och låta den installera om grafikkortsdrivrutinen automatiskt?
#5 har inte testat det.. ska jag starta om datorn utan grafikkortet i alltså?
Nej, inte ta bort det ur datorn.
I kontrollpanelen så finns det någonting som heter Enhetshanteraren, hittar du det inte kan du söka.