iPad återgick till fabriksinställningar
Finns det någon som är Apple-guru här?
Batteriet till en av våra Paddor tog helt slut.
Vid omstart efter laddning krävde den kontakt med iTunes, det fanns inget annat val. Precis som när den var helt fabriksny.
Den var inte uppdaterad till nya OS innan och är det inte nu heller.
Den fick via sladd kontakt med iTunes, men först ville den ha koden till SIM-kortet.
Efter det är den helt fabriksåterställd och har bytt språk till engelska från Svenska. Allt som fanns i den är borta.
Finns det något sätt att återställa den?
I samband med uppgradering av OS (vi har gjort det i en iPhone) gör den en säkerhetskopia innan. Något sådant hände inte nu.
Vi är totalt borta i Apple-världen och ägnar oss normalt åt PC/Windows så vi vet ingenting mer än hur man hanterar en iPad/IPhone som vanlig användare.
Numer pensionär i Nynäshamn
Man behöver göra backup på även ipad och iPhone. Ja, alla telefoner m.m där man har bilder, mail, webadresser som man inte vill förlora.
Backup kan man göra via iTunes eller kanske skaffa sig ett iCloud-konto eller Dropbox.
Testa om du kan hitta något på din iPad via programmet iExplorer
http://www.macroplant.com/iexplorer/
Tack för hjälpen - det löste sig nästan helt.
Det fanns en iTunes-backup sen ett tidigare försök att uppgradera OS, den var långt bättre än ingenting.
Fick mig själv en tankeställare eftersom min egen Padda inte har backup
Jag trodde inte jag hade så mkt i den :-), men när man tänker efter så blir det en del.
Numer pensionär i Nynäshamn