Ska köpa ny dator! :)
Hej folk! Jag ska köpa en ny dator och har hittat den här: http://cdon.se/hemelektronik/hp_g6-1004_amd_n660_4gb_750gb_15.6_w7hp_hd6470-14257632 Vad tycker ni om den? Bra/dåligt?? Jag ska ha den till att ladda ner film och se hd filmer i tv via datorn. Tror ni det kommer funka? :) tacksam för hjälp!
Rätta länken:
http://cdon.se/hemelektronik/hp_g6-1004_amd_n660_4gb_750gb_15.6_w7hp_hd6470-14257632
Kollade lite snabbt jag tycker det ser helt ok ut för att vara i det billigaste segmentet så att säga. Den är ingen spelmaskin för de nya tyngre spelen. Men du kommer definitvt kunna använda denna som mediacenter och för nedladdninga av lagliga torrents, samt kunna spela dina rippade 1080 hemvideofilmer =)
Om du är en person som gillar att surfa med supermånga flikar uppe och göra massa saker samtidigt kanske lite mer ram vore på sin plats men 4GB duger fin fint för normalt användande.
Dugligt pris var det =)
/Fridaybrew
Du behöver ju inte en 15tummare för att ladda ner film.
Kan du ju lika gärna ha en 13"
Sedan skulle jag köpt en dator med åtminstone i3 intel processor. 4gb minne.
Sen får du helt enkelt googla på datorns namn för att kolla testar för att se om tex skärmen inte är helt värdelös för 75% av marknadens laptop skärmar är totalt horribla.
Håll dig till märken som toshiba,Asus,MSI etc. som har 2års garanti
Man kan ladda ner till en mobiltelefon också, men inte var det minsta möjliga datorn han letade efter eller hur. isf hade han skrivit ut det.
Troligen förstår de flesta (hoppas jag) att skärmstorleken inte har med datorns prestanda att göra.
Man köper inte heller en laptop för att bildbehandla på proffsnivå. Isf köper man en riktig ordentlig skärm som man kopplar in sig på åtminstone, då som du säger att laptopskärmar är usla från ett proffs hänseende.
Men utifrån aspekten på budgeten och det han stolpat upp ja då är det ett utmärkt köp.
/Fridaybrew
#1 tack för att du fixa länken ^^! Det går ju att byta till 8g ram om man ville det :)
#2 Jag vill ju gärna kolla film i datorn med om jag åker tåg osv.. Så vill inte ha en liten mina fjut dator :P Är inte så bra med datorer med är inte 3ghz ganska bra på en processor??
#3 yes!! Vill juu ha 15 skärm för att kunna se film på tåg osv.. Men sen har jag ju en helt ny 46tums smart tv som jag vill enkelt kunna glo på hd film i! Via datorn då så klart :)
Varsågod =)
Att uppgradera/byta ram är hyfsat enkelt och det kan de flesta göra själva =) Det märker du när du har datorn om det är så att det saknas något.
Datorn duger fint för det du tänkt använda den för. Min erfarenhet av laptops är att de till 95% av tiden står på kontors/vardagsrumsbordet.
HDMI kabel vilken som helst kommer lösa biffen fint med tvn. Behövs inga märkeskablar speciellt inte när det kommer till digitala signaler. Det är ettor och nollor som förmedlar informationen och oavsett kabel så är alla ettor och nollor detsamma.
4500 inkl frakt (typ) är helt bra pris och lätt värt. Det är absolut ingen dundermaskin men oavsett om man langar ut 20 000 eller 5000 så kommer de vara gamla redan inom ett år. Härligt med utvecklingen!
Du kan se detta som en bra slit och släng dator helt enkelt =)
Fast klart man kommer inte slänga den när den fungerar lol.
/Fridaybrew
Jag vill bara tipsa om att inte köpa en dator från CDON! Jag köpte en under sensommaren/hösten, har inte varit annat än krångel och försäljare och tillverkare hänvisar till varandra!
Nu har de äntligen accepterat att skicka den på service men då ska jag vara utan dator i tre veckor, lite svårt när man läser på distans och köpte den nya endast för att den tidigare datorn var för instabil…
jag köpte min bärbara på cdon, en 17,3 tum, men den är för stor åt mig, så den ska jag sälja.. sen att man får vara utan dator under reparation, det får man räkna med, det bästa är om man kollar upp vad som gäller innan köp.
Hade det märket nyligen. På min förra dator som krachade till slut (efter lång tids krångel). Samt mina föräldrars dator som just nu krånglar. Samt min systers dator som det var fel på redan då hon köpte den.
Numera kör jag på mac. De där datorerna var inget vidare enligt mina erfarenheter.
Lillfjanten, jag håller inte med, jag som kund skall inte drabbas om det är fel på produkten vid leverans. Slarvar jag, då är det en helt annan fråga…