Trådlös mottagning helt plötsligt borta.
Vi har här hemma en router, vet inte riktigt vilken sort. Vi har en stationär dator som har internetkabel ifrån routern. Och så har jag min bärbara dator som har trådlös anslutning till den. Det har fungerat perfekt fram tills nu. Min dator hittar plötsligt inte routern. Både den stationära datorn, och min mobil hittar den.
Vad är det som kan vara fel?
Jag har inte ändrat nånting på min dator.

Gå in i kontrollpanelen och kolla hur det ser ut där (internet-nånting). Man kan köra lite fixar därifrån, en "repair" och en ny scanning av nätverk osv.
Men det kan vara ditt trådlösa nätkot som lagt av också. Har du et inbyggt eller en USB-adapter?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
# Ska kolla detta efter skolan idag.
Det är inbyggt :)
Ibland finns en knapp som man kan aktivera/avaktivera det trådlösa nätverkskortet. Knappen sitter nånstans på den bärbara datorn, vid sidan eller ovanför tangentbordet typ.

Ja, jisses så enkelt kan det också vara! Den fällan har jag fallit i några gånger!
Jag gick in på nätverksanslutningar, och den trådlösa anslutningen var avaktiverad… jag aktiverade den nu och nu fungerar det igen haha. Känner mig faktiskt lite stolt då jag gick inte efter era svar här utan jag hittade det själv, och min kunskap om datorer sträcker sig egentligen inte tillräckligt långt för att fixa internetanslutningar! :) :)
Men tack för era svar!

eh…. jaha….
haha, eh… ursäkta?

Jättebra att du fixade probemet, men jag reagerade bara lite på "jag gick inte efter era svar här utan jag hittade det själv" eftersom jag skrev i första svaret "gå in i kontrollpanelen och kolla hur det ser ut där (internet-nånting). Man kan köra lite fixar därifrån, en "repair" och en ny scanning av nätverk osv."
Så lite hjälp fick du ju…
Hehe jo det sant. Men jag gick in här igen igår för jag skulle kolla vad jag fått för svar då jag glömt av det. Men så innan jag hann kolla det så kollade jag runt på datorn lite själv. Och då hittade jag det till slut ;)

Så har du lärt dig något, det är det viktigaste!