PHPwiki på svenska
Är det någon som har lyckats installera PHPwiki med svensk språkversion? Jag tycker att jag följer den enkla instruktionen men får det inte att fungera.
Vänliga hälsningar
Niklas
Skulle den i så fall stödja svenska WikiOrd? Det har jag nämligen aldrig lyckats få att funka helt sömlöst med WakkaWiki, fast t.ex. susning.nu har ju lyckats på nåt vis.
Nej, det är framför allt att knappar och generiska länkar ska ha svensk text.
Vänliga hälsningar
Niklas
okej.
Vad är det för problem med din installation? Jag tror jag har installerat den ett par gånger på olika servrar, jag kanske kan hjälpa dig?
Enligt instruktionen ska man bara behöva sätta $LANG="sv" för att få svenska. När jag gör det händer ingenting. Om jag däremot kopierar in den svenska versionen av mapparna "pgsrc" och "templates" över originalen får jag en del saker på svenska. Dock inte de defaultfilnamn som följer med. "StartPage" blir exempelvis inte på svenska. Det bästa hade varit om allt verkligen styrdes av $LANG.
Om det inte vore för att Usemod inte hanterar MySQL skulle jag använda det i stället. Det har jag en bra svensk version av.
Vänliga hälsningar
Niklas
Varför vill du prompt använda MySQL då? Jag har goda erfarenheter av usemod.
#5: Det är väl egentligen en gammal fördom att MySQL är mer pålitligt än flatfiler.
Jag har också goda erfarenheter av Usemod. Det är dessutom lätt att anpassa med CSS-mallar. Kanske försöker jag gå över ån efter vatten?
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag tror det. :)
Själv använder jag WikkaWakkaWiki nuförtiden, men den är ett helsicke att få att funka på svenska, så det kan inte rekommenderas i det här fallet.
Vad är det som gör att du använder den?
Vänliga hälsningar
Niklas
Den är på nåt vis lite "fräschare", samt kommer med en javascript-editor som liknar TinyMCE som vi använder här på iFokus för inläggen, men som istället för HTML-skapar Wiki-koder för formattering.
Dessutom var den grymt enkel att installera, vilket man inte kan säga om PHPWiki. Den har en massa andra features också (kategorisering bla) men jag använder inte många av dem.
Sorry, insåg just att jag inte länkade in WakkaWikiiWakkaWiki eller vad den heter denna vecka: http://wikkawiki.org/HomePage
Sablar vad jag kommer på saker hela tiden.
Den allra viktigaste anledningen till att vi använder denna Wiki på jobbet för vår dokumentation är ju att den har Geshi-stöd, så den kan göra fin syntax high-lighting automatiskt.
Dessutom har den inbyggd RSS-feed vilket är väldigt bra.
Tack för informationen!
Vänliga hälsningar
Niklas