Kyla XFX HD6970??
Hej!
Någon som har en bra lösning på hur jag ska kyla mitt XFX HD6790?
Lådan som jag har är en vanlig liten datorlåda. Har satt i max antal fläktar. Men jag tänkte på fall det fanns något sätt att sätta en fläkt på andra sidan original fläkten på grafikkortet eller något?
Mvh Amel
Har du klockat upp grafikkortet? Om inte behöver du verkligen extra kylningsåtgärder? Vad har du för temperaturer på grafikkortet?
Kolla upp temperaturerna innan, har du redan gjort det vad får du för temperaturer under load?
/Fridaybrew
Under load så ligger kortet på ca 85 grader. Själv tycker jag att det är ganska mycket.
Funderar på att såga upp sidan på lådan och sätta en stor super fläkt. Men de kanske inte hjälper så mycker så klart
är du helt säker på att det är 85 grader C?
har bränt grafikkort som nått 65 grader så jag kliar mig lite i huvet 
jag rekommenderar dig att köpa en ny större datorlåda med fler och bättre fläktmöjligheter
om du letar riktigt noga så kanske du kan hitta nån lös fläkt som du kan sätta vid grafikkortet att kyla det men dom brukar va svåra att få tag på tyvärr….
sen oxå titta över fläktarna du har vilken rpm har dom egentligen? ju lägre desto sämre är dom tyvärr
själv har jag fått tag på en lös fläkt som man sätter fast i skruvhålen till bakpanelen som man kan sen vinkla för att kyla grafikkortet
den är skitbra men den va skitsvår o få tag på tyvärr
kom på en sak till det kan hjälpa att öppna luckan och se vad man får för temp utav det
Många tycker inte att 85 grader är mycket. Det är en hel del som har peakat 100 grader +. Så jag vet inte riktigt.
Ligger på +90 grader när jag maxar mitt 5970, så 85 är lugnt.Här finns kylare. Läs recensionerna bara innan.
Jag har nu provat att använda CCC och boosta fläkten manuellt. Fläkten ligger som standard runt 25%. Jag ökade till 80% och värmen gick ner till 65 grader. Ganska nöjd med det.
85 grader är hur lugnt som helst, behöver inte ens googla på märket för att avgöra det. Finns grafikkort som går en bit över 100 utan problem.
Vill du åt såpass låga temperaturer som det verkar så bör du kolla på att vätskekyla grafikort och när du ändå isf fixar så kyla cpun samtidigt med vätskekylning. Fördelen är att det är tystare och man får mycket bra värmeavledning även under load.
Tycker du kan vara hur nöjd som helst med temperaturen som du nu hade och har nu =)
/Fridaybrew
Mitt 6970 ligger på 37 grader idle