Dator Freeze? Snälla hjälp
Det är såhär att efter att jag installerat ett nytt grafikkort (XFX Radeon HD 6970) på min dator så har den börjat att få små freezes. Inte när jag spelar för då flyter allting på som det ska med maxade inställningar utan när jag sitter och surfar på internet. Webbläsaren freezar till i några sekunder och återgår till det normala igen.
Eftersom problemen började uppstå när jag installerade det nya grafikkorrtet så har jag cleanat datorn på gammla grafik drivrutiner och installerat de senaste drivrutinerna för mitt nya kort. Efter att detta inte fungerade så återgick jag till gammla drivrutiner från den medföljande CD skrivan. Inget av detta hjälpte
Jag felsökt på det mästa. Har även kört Minnes och CPU test med 2 program (Memtest 86 & Prime 96).
Har även formaterat om hela datorn och problemet kvarstår.
Operativet jag har är WIN 7 64Bitars.
Har ingen aning vad jag ska göra mer. Snälla hjälp mig. Är öppen för förslag på felsöknigar eller åtgärder.
Har lite av samma problem fast oftast i samband när hårddiskarna har gått i dvla och ska spinna upp igen. Har 8 st diskar så de går i dvala rätt ofta.
Har inte tagit tag i problemet då frysningarna inte är så vanligt förekommande och allvarliga än så länge.
Dock hittade jag denna artikel/info som kanske kan ge dig lite mer hjälp:
/Fridaybrew
Vad innebär dvala? Är inte de när du har SSD diskar? Själv tror jag inte att mitt problem är hårddisk relaterat utan att det kan ha och göra med grafikkort drivrutiner och pluggins i webbläsarna. Något som fattas eller någon som inte passar ihop med vartannat.
Kan juh också vara flash playern som strular. Men eftersom google chrome själv fixar flash player så vet jag inte hur jag ska installera om den.
Jag har hittat felet. Lite pinsamt men de kanske hjälper er andra med samma problem.
När jag satte i Grafikkortet i PCIE slottsen så valde jag mellan 2 plattser på mitt moderskort. Jag valde den undre eftersom mitt grafikkort är stort och långt. Eftersom kablar och hårddisken var i vägen och det va ett lätt löst problem med att sätta Grafikkortet i den nedre PCIE slotten.
MEEEEN som jag efter en hel del felsökande lärt mig är att man ska koppla i Grafikkortet i den övre PCIE slotten.
Mina problem har slutat nu.
PCIE slott = Där du trycker i Grafikkortet i morderskortet
Fan vad nice =) Skönt!
Tack för att du delar med dig av lösningen också =)
/Fridaybrew
Det lättade verkligen på hjärtat. Vaknade mitt i natten och bara sa till mig själv JAHAAAAAA. Flickvännen undrade om ja blivit galen. haha :)
så bra att du fick löst det
och tack för att du delade med dig utav problemlösningen
man fick vwta nåt man inte visste sen tidigare

Varför ska de alltid in där det är minst plats? Jag har varit med om liknande problem där vi var två personer som fick hjälpa till att hålla undan för kablar och det var ett himla besvär.
Hatar cancer och älskar vårlökar.