Logga in automatiskt på användare?
Jag har två användare på datorn - admin och mitt vanliga. Men kan jag på något sätt göra så att datorn automatiskt loggar in mig på mitt vanliga konto så fort man startar datorn? Utan att komma till startskärmen och välja vilken användare man vill logga in på alltså.
Har windows 7 om det gör någon skillnad.

Mvh Stephanie 

Jag har Windows XP och där kunde jag förut loggas in automatisk. Det ändrades så nu måste jag logga in.
Jag vill gärna veta samma sak som TS med då för XP.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#2 Tack för tipsen!
Jag följde denna för Windows 7 och det funkade bra! 

Mvh Stephanie 

Ett sätt är att aldrig stänga av datorn utan bara sätta den i viloläge. Där har man möjligheten att sätta att det inte skall behöva någon ny verifiering av ditt användarnamn (default).
Det går dessutom mycket snabbare att komma igång då. Tar ca 3-5 sekunder så är man igång.
Jag stänger aldrig av min dator utan kör i viloläge hela tiden. Några extra watt drar den väl men det är inte så mycket.
Omstart gör jag bara då jag gjort Windows update och den kräver det.

Så lite så, Stephanie
Kaj - Låter som du bor mitt i stan, aldrig ett strömavbrott eller åska. har förlorat ett antal modem och datorer bara för att det hostat i fjärran, så jag stänger ALLTID av allt! Drar t.o.m ur alla sladdar. Det får ta tid att boota.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#5 Jag har aldrig varit med om nåt sånt själv, men är galet rädd för det så jag stänger av och drar ur alla sladdar så fort det mullrar i stort sett… 

Mvh Stephanie 

Det finns en massa verktyg som Microsofts tekniker skrivit och som de använder för att kunna jobba lättare och analysera olika situationer. Dessa hittar du på Technet - Bland annat ett verktyg där man kan styra autologon.
De felsta av dessa verktyg kan man även köra frånd eras live site så man behöver itne ens hämta hem dem ifall man inte vill