Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 5548 ggr
Frosstis
0

Datorn hackar hela tiden! HÄJLP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, min förra dator hackade också, det såg likadant ut också! Jag har samma skärm men jaja. Fick denna datorn julen 2010 och den är typ sönder redan :O

Ibland blir den som på bilden, ibland stannar den bara helt så man måste trycka på avstängningsknappen på datorn tills den stängs av osv, ibland startar den bara om! -.-

Igår skulle jag & min pappa sätta in word och så igen då (för vi har återställt datorn så den blev som när den var ny) och sen när den skulle uppdatera och sånt där så hackade ju datorn såklart! -.- det är jättejobbigt så jag måste sitta och vara orolig för att vad jag gör inte kommer sparas :(

vet ni vad problemet är och vad jag kan göra så att den lagas utan att behöva lämna in den på lagning? Tacksam för svar!

(btw det är en stationär)

Monarchy
0

Testat att googla på felet?

driver_irql_not_less_or_equal

Och sen så ska man enligt mig tömma datorn helt (formatera) och installera om windows om man vill få en fräsch datorn utan problem. Helst då man har återkommande problem.

Blåskärm brukar ofta visa fel på hårdvara men i detta fall verkar det vara mjukvara.

[Woozy]
0

Du har problem med drivrutinerna.

Frosstis
0

jag är 13 år så om ni skulle förklara mer så skulle jag förstå haha

[Woozy]
0

Ahh okej

Du måste uppdatera dina drivrutiner.

Får jag gissa så är det ljudkortet eller grafikkortet.

Du måste ta reda på dess tillverkare och besöka deras hemsida och ladda hem nyare drivrutiner.

Frosstis
0

okej :P

Gunlog
0

Hej Woozy, hej Paulina!

Jag vet att tråden är gammal, men ville bara berätta om vår lösning på samma problem.

Sådant problem hade vi också på vår lap-top. Vi köpte en kylplatta och problemet försvann. Är det en lap-top du har, och problemet fortfarande dyker upp då och då, så fixa en kylplatta.

Du kan också gå in i Start-menyn och söka på "enhet" så får du upp enhetshanteraren. Där inne kan du se om något är fel. Då finns det ett gult utropstecken… Du kan uppdatera enheten därigenom och se om det löser sig.

Men, som sagt, våra problem försvann när vi köpte kylplattan…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Frosstis
0

Tack, problemet är inte löst än!

Jag har en stationär.. Men jag ska oklla på enheterna :D

tack ^^

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tittade och jag kunde inte se något utropstecken..

ser bara ut såhär:

Gunlog
0

Nej, det verkar inte finnas några utropstecken. Jag är inne via mobilen, så det är svårt att se bilder. När datorn är igång, blir den oftast varm då, och börjar låta mer i fläkten?

Frosstis
0

nope :/

Gunlog
0

Då är det inte det som är problemet… Hm… Jag tänkte på fläkten i din stationära…

Kan du inte ringa support?

Frosstis
0

Min pappa har kontaktat de nu och så, så jag tror han håller på att lösa det nu :D Säger sen vad problemet  var om vi nu löser det :)