Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 3776 ggr
Goerleena
0

Skrivskyddat Usb minne!

Köpte ett Usb minne från kina 64 GB, vet att det är en chansning och att det mest troligtvis är skit:) Men det fungerade till en början men min sambo skulle ha det till playstation 3 och var då tvungen att formatera om och då blev det problem. Nu är minnet helt tomt och när jag ska formatera det så står det att det är skrivskyddat. Någon som vet hur man får bort det? hittar ingen sån ruta att kryssa bort.

[Moa-]
0

Kontrollera att ni inte har kommit åt någon inställning på USB-minnet som skrivskyddar det, det finns även ofta på SD-minneskort…

Kaj
0

Vad har du för OS?

Om du skall kunna spara filer som är större än t ex 4 Gig måste du foramtera det som NTFS eller FATex

I Windows skall du bara högerklicka på USB Minnet och sedan välja formatera. Är du Admin på din dator skall du inte få upp att det är skirvskyddat

Gäller det något annat OS så har jag ingen aning

Goerleena
0

Jag har windows, har testat formatera det i felsäkert läge och vanligt men oftast kommer det upp att det är skrivskyddat. En gång startade formateringen och höll på i två dagar men när det var färdigt så kom det upp ett felmeddelande. Antagligen är det minnet det är fel på gissar jag själv.

[Moa-]
0

Goerleena; jag köpte ett par SD-minneskort under min resa till Kina, jag misstänker starkt att det ena har slutat att fungera som det ska, efter att först ha fungerart felfritt. (Ett av dem var "trasigt" redan vid inköp, men köp på en marknad, så blev lite mer restriktiv efter det.)