Reparation av en Walkman freestyle?
Detta har inte med datorer att göra, men jag tänkte att det finns säkert någon här som kan sådant här, och kanske kan svara på min fråga.
Det är så att jag har sparat all gammal elektronik som jag har haft genom åren. Man kan kalla mig för en slags samlare. Jag blev sugen på att plocka fram min Sony Walkman AVLS WM-FX38 och spela med den lite. Men det visade sig att den är lite trasig. Det är störningar i ljudet när jag spelar kassettband, men radion fungerar felfritt. Den "dör" också om jag skakar till den. Motorn till kassetten fungerar men det kommer inget ljud. Om jag bankar till den så fungerar den lite igen. Sedan "dör" den igen.
(Visst är det underbar teknologi när man kan banka till prylarna och i många fall få dem fungerar igen?
)
Eftersom jag älskar mina gamla prylar så vill jag så hemskt gärna reparera den, mest eftersom det är "antikt" och är svårt att få tag på numera eftersom de inte tillverkar längre. Någon som vet om man kan reparera freestyles fortfarande, och i sådana fall vart?
Tacksam för svar!
Nu verkar den fungera. Den behövde bara sträcka på benen. *överlycklig*