Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2778 ggr
PrinzeZz
0

återskapa gamla förlorade filer(bilder)

Jag ska ta det från början helt enkelt.

i juli/aug 2011 stängde jag av datorn som vanligt, datorn är/var packad med bilder och jag har som vanligt ingen backup eller sparat på extern hårddisk, jag har givetvis även raderat de sista bilderna jag lagt in från kamerans minneskort.

När jag sedan startade upp datorn igen var det som att datorn omformaterat sej själv, min användare var borta, helt jävla puts väck och jag kom in på en helt ny användare på ren automatik.
Jag fick panik och börjar genast söka på mina bilder. hittar dom i OS-mappen. pustar ut och flyttar dom till den nya användaren så jag vet vart jag har dom, ja jag flyttar dom, varenda liten bild! jag kopierar dom bara inte… När jag sedan startar upp datorn nästa gång, är det samma dator som vanligt och den "nya" användaren med alla bilder är bokstavligt helt borta! Finns inte någonstans.

(Gnäll inte på mej, jag har lärt mej läxan den hårda vägen..)

Ikväll har jag suttit med olika "recover files-program"
jag är tyvärr inte så haj på just den biten och av någon anledning återskapar programmet bara en massa cookies, bilder och filer jag vet att jag inte sparat, såsom vänners avatarer på fb, iFokus och bdb t.ex.

hur gör jag för att återskapa mina filer?
Ja jag börjar bli lite desperat… kan jag lämna in datorn och få det fixat? vad kostar det?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

KlyX
0

Gör en systemåterställning, tryck f8 innan uppstarten av windows och välj att starta i felsäkert läge.

När du loggat in får du en fråga om du vill fortsätta i felsäkert läge, tryck nej så startas systemåterställningen. Därefter får du klicka lite och till slut välja ett av datumen i kalendern (välj ett datum när du vet att allt fungerade)

Ev löser det problemet.

[PeterWem]
0

Och skulle inte det fungera finns alltid Recuva. I så fall skruvar du ut hårddisken från datorn, installerar Recuva i en annan dator och söker igenom hårddisken som du kopplat till den nya datorn.

PrinzeZz
0

#1 men tar inte en systemåterställning bort de bilder jag har nu?

#2 tack jag provar det om systemåterställningen inte fungerar

KlyX
0

Nej, jag tror inte filer som finns tas bort. Men det står i så fall som en varning innan du bekräftar återställnignen.

PrinzeZz
0

jag har sparat ut alla mina filer till en annan dator, skulle göra en systemåterställning men det finns bara återställningspunkter för 2012…

gör jag fel? her gör jag en systemåterställning till juli/aug 2011?

KlyX
0

Det finns inte så pass långt bak tyvärr, högst 3 månader.

[Moa-]
0

Filer som togs bort för så pass länge sedan är med stor sannolikhet idag överskrivna av andra filer, och går då ej att återskapa. Varför väntade du över 6 månader med att försöka återfå dina filer?