Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 6603 ggr
LillaBenice
0

Koppla bort skärmen på laptop?

Hejsan,Min dator är det snart förfallo datum på,Om man kan utrycka det så,Skärmen har halvtsom halft lossnat från där vart det sitter.på ena sidan.Så jag ska köpa en skärm och koppla in i datorn då den annars fungerar somden ska dock lite seg bara,Men jag har haft den i 5 år nu så det är inte så konstigt och den har blivit använd nästan varenda dag.. Så jag har några frågor.

En skärm vid namn "BenQ G925HDA" ligger på 790 hos netonnet, frågan är bara om den är bra? och kan man använda den som tv också?

Och kan man på något sett utan att ha sönder skärmen på laptopen koppla bort den? så den är släckt?

Förlåt för fumlig förklaring men jag är sämst på att förlklara.

LillaBenice
0

ingen?

Halvdansken
0

Tror att problemet  är att man (jag) inte riktigt vet vad du menar. Ska du "rycka loss" din nuvarande skärm (dvs locket på din laptop) och använda en extern skärm? Ska du köpa en dockingstation och koppla in din laptop där?

Om du inte kan använda din laptop utan den inbyggda skärmen, hur ska du göra om du vill ha den med dig? Hur ska du göra med tangentbordet (det är jättebökigt att ha laptop en halvt öppen för att avvända tangentbordet).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

LillaBenice
0

Nej asså med koppla bort,menar jag. Göra s att skärmen blir svart bara.så bara skärmen stängs av men inte hela datorn.

Halvdansken
0

Köp en dockingstation istället. Jag vet inte hur man gör skärmen svart. Kanske andra vet?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Vikke
0

Om jag förstår dig korrekt så vill du inte använda laptop skärmen utan en extern?

Jag är inte fullt säker om det fungerar med det jag kommer skriva då jag inte testat själv i den situation du beskriver.
Det du gör i sådana fall är att koppla in den externa skärmen, bör finnas åtminstone ett VGA uttag på den bärbare. Sen går du in i skärminställningar och väljer den externa skärmen som primär och sen bockar du att den bärbara skärmen ska vara inaktiv.

Som sagt inte fullt säker om denna metod, det lättaste är att skaffa en dockningsstation, men det är inte heller alla bärbara som har den möjligheten och eftersom din dator är 5 år gammal så kan det vara svårt att få tag på en som passar.

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

LillaBenice
0

Okejj,Tack! :) Ja min skärm håller halv på att ramla ihop,Just nu sitter den mer eller mindre med hjälp av silvertejp haha ;)

[Moa-]
0

LillaBenice; du kan koppla in en extern skärm till den laptop och sedan välja vid anslutningen att endast använda den externa skrämen. Dubbelkolla innan köpet att din dator har VGA-utgång för anslutande av extern skärm. (Detta finns vanligen, framför allt på äldre datorer, men alltid bra att dubbelkontrollera.)

Skärmen som du hänvisar till är en bildskärm, ingen tv då den bland annat saknar digitalmottagare och liknande. Däremot kan du genom en annan extern källa visa bilderna i skärmen.

LillaBenice
0

Okej tack så jätte mycket, nu fick jag lite mer klarhhet i det hela:)