Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1080 ggr
zickan
2012-02-22 04:38
0

Webbläsar strul

Försökt fixa en kompis dator. Den har vägrat att uppdatera, full med skräp filer och lite andra problem. Fick allt att fungera. Men när vistas egna uppdateringar äntligen började droppa in så började problemet.

Har endast godkännt system uppdateringar som datorn själv har rekommenderat. Mitt i hela uppdateringen så slutade webbläsarna att fungera. Varken Ie eller firefox kommer åt internet. Internet anslutningen fungerar toppen och den är det inga fel på. Satt uppkopplad under tiden som uppdateringarna höll på och den bara lade av. Sitter på min dator bredvid med samma uppkoppling.
Har letat runt efter förändringar, tömt catchen. Körde systemåterställning till  innan jag uppdaterade och då fungerar internet igen. Men inte efter uppdateringarna är inladdade.

Webbsidan kan inte hittas

Vad kan jag mer testa?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kaj
2012-02-22 09:37
0

Vad säger loggbokens händelseloggar? dessa brukar allti ge svar på just problemet i fråga.Om du har Vista eller senare skriver du "händelseloggar" i startknappens sökfält och startar programmmet Visa händelseloggar.

Där har du tre loggar som är intressanta i detta fall och det är under Windowsloggar. Titta där för Program, Säkerhet och System. Där kan du se om det finns några "rödskruvar" markerade med Fel eller några varningar. Oftast får man upp orsaken där.

Har du även verifierat att brandväggen tillåter programmen Internet Explorter och Firefox?
Detta skall du ge tillåtelse dels på Windows interna brandvägg samt på en ev. extern brandvägg typ router

Monarchy
2012-02-22 17:26
0

är det stora problem är det nästan oftast lättast att bara formatera och installera om windows.

zickan
2012-02-22 17:30
0

Jag vet, det var planen från början. Men deras cd spelare är kaputt

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

walter
2012-02-23 04:33
1

#0 Du skriver uppdateringar så jag utgår från att det är flera stycken. Enda tipset jag kan ge dig är att bara ta hem och installera en eller ett par st åt gången för då ser du ju vilken uppdateringen som ställer till det.

hej

Monarchy
2012-02-23 12:20
0

#3 installera från usb ?

KlyX
2012-02-23 21:49
0

Har själv skippat uppdateringar som ställt till det, måste man så måste man även om man helst ska installera alla viktiga uppdateringar.

Men kör på tipset i #4, klockrent