Hackig film på YT
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Börjar bli lite less då jag suttit och googlat på mitt problem länge nu men inte hittat nån lösning..
När jag laddar upp filmer på youtube blir dom väldigt pixliga/hackiga, och jag vet inte hur jag ska göra för att de inte ska bli det. Har kunnat ladda upp utan att de blivit så förut.
Tar med en film i inlägget där det syns vad jag menar.
Hur kan jag göra så att filmen flyter på utan problem?
Känns som att det är nåt som är fel med kompabiliteten mellan klippet och youtube, för det flyter på bra på min dator.
Skulle vara väldigt tacksam för om någon har en aning om vad som är fel, för jag har ingen aning..
Klippet du länkat funkar inte att se här.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Knepigt, jag kan se den..
Men här är iaf ännu en film där det är pixligt och hackigt.
Ingen som har nåt tips om vad vad gör för fel..?
klen dator möjligtvis??? Sen youtubes klipp har ibland rätt hög upplösning och sidan i sig kräver mer och mer prestanda från datorn så kan sånahär problem uppstå.
vad har du för prestanda på datorn? Hur mycket CPU, hur mycket RAM?
kolla i aktivitetshanteraren hur mycket CPU som används i samband med när du spelar upp klippet och hur mycket RAM som används
min dator är lite klen tillexempel, den har 2 GB i ram och den använder mer just nu, den använder 2.8gb ram, eftersom den bara har 2Gb i ram så blir den alltså tvungen att låna lite minne från hårddisken också och då hackar vissa saker och vissa saker fungerar trägare o sånt.
Hur fungerar det att se på klipp och filmer på datorn då?
Fungerar det dåligt där så kan det också vara grafikkortets fel.
Har ingen klen dator tycker jag iaf.
En Intel Core i7 2,67GHz
4 gb RAM
ATI Radeon HD 4850
Den använder 42 mb som jag förstår det när jag spelar upp det med winamp.
Har aldrig några problem med att använda olika program eller spela upp saker, så känns knepigt om det skulle vara felet..
Känns på nåt sätt som att det är något som inte är kompatibelt med youtube. Att farten som filmen visas inte är samma fart som youtube visar sina filmer, nåt med fps?
kanske är problem med dig uppkoppling då?
Eller så kronglar din Webläsare?
Jag har ju faktiskt en rätt kass uppkoppling.. Kan ju vara det som är problemet. Vore trist eftersom jag inte kan göra så mycket åt det.
Använder mozilla, men kan ju prova och se om det kan fungera bättre med explorer.
Tack för tipsen. :)
jag har 3 webbläsare, Internet explorer, Firefox och Chorme. Växlar mellan Firefox och chrome beroende på vad jags a göra på the internetz, dom är bra på olika sätt liksom. Och om firefox kronglar med nått så växlar jag till chrome ett tag :)
Verkar inte som problemet ligger i webläsaren då jag testade med explorer. Men troligtvis ligger felet i min uppkoppling då antar jag.
Har tyvärr inte breband indraget till min lägenhet (känns som att jag lever på 90-talet..) så jag får använda mobil uppkoppling istället. Och där jag bor är den uppkopplingen instabil och kass.
Stackare :(
har du telefonjack så borde du kunna få ADSL åtminstone eller?
ADSL blir lite dyrt eftersom jag inte har något behov av en fast telefon. Är rätt fattig också..
Stackare :(
Att du har en långsam uppkoppling gör normalt sett inte att ett klipp får sämre kvalité, bara att det laddas upp långsammare. 
Men Youtube har en särskild uppladdarsida där filen skickas över https/ssl (en "säkrare" uppkoppling), kanske testa där och åtminstone se om det blir nån skillnad?
Det är nog dock troligare att Youtube har nån sorts problem med konverteringen (när man laddat upp en film där konverteras/optimeras de av Youtube).
De ser helt perfekta ut när du spelar upp dem på din dator?
Vilket filformat är filerna sparade som?
Japp, ser helt perfekta ut.
Också känt att det är nåt med konverteringen, men inte vetat hur jag ska lösa det.
Har testat både i .wmw och .mpg. Ingen akillnad, men kanske ska prova ettannat format?
Hur konverterar jag då isf?
Gick inte alls via den sidan, den säger "Ett fel inträffade när data skickades över nätverket. Kontrollera din nätverksanslutning och försök att överföra igen.".
nja uppkopplingen är ju inte bara låg utan den växlar dessutom så jag tror det är orsaken
och jag tror nog du får acceptera att det är svårt att göra vissa saker om man inte har en stabil uppkoppling tyvärr
Kanske är så.. Nästa lägenhet jag bor i ska ha bredband. :)
bra mål!
Jag vet inte riktigt om det hjälper med skriver ändå :)
För nåt år sedan på youtube så fanns det "tips" att man kunde konvertera videoklippet enligtvissa ramar för att kunna spela upp videon i HQ (då det bara fanns vanlig och high quality). Så om du testar att konvertera filmen till .avi format med minst 30fps och så bra upplösning och ljud som möjligt. Den tar mer plats då, den kanske inte ser bättre ut på din dator offline, men kanske på youtube? :)
Vilket program kan jag använda för att konvertera?
Ingen större koll på detta, men hade varit spännande att se om det fungerade bätrre då.
Jadu, jag tankade "allok video to mp4 converter" (riktigt bra) men tror inte det är gratis. Kan googla lite fort och se om jag hittar nåt.
Första träffen: http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
Testa och se om den fungerar :)
Blev något bättre, men kvaliteten blev fortfarande inte helt okej. Blir inte lika hackigt, men fortfarande rätt så hackigt.
Känns dock som att jag är nåt på spåren nu.. Ska testa lite med olika format och se.
Tack för tipset. :)
Gör så :) Testa .avi och mp4 i högsta kvalité :)