Gaming tangentbord mekaniskt eller inte?
Hallå allesammans!
Sitter här och kikar runt lite på diverse sidor i jakt efter ett nytt tangentbord för spel då så att säga..
Många utav dessa sidor har 2 olika kategorier när det kommer till spel tangentbord..
Antingen mekaniskt eller vanligt..
Till min fråga.. Vad är skillnaden förutom de hurtlösa priserna på det mekaniska och det vanliga då..?
Jag vill ju ha ett bra tangentbord men vad är det som gör ett mekaniskt till så mycket dyrare och vad är för och nackedelar med dess egenskaper genetmot ett "vanligt"?
tack på förhand.
Förstod inte riktigt hur du menar med mekaniska och vanligt, men jag använder mig utav razer lycosa pga att den har: non slip surface, macro bindings lite av varje som underlättar. Sen så bror det på vad för slags spel du kör beroende på om du behöver extra knappar tex.

Tja asså det finns mekaniskt byggda tangentbord.. Vet inte vad skillnaden är på dem.. och ikke mekaniska så att säga
spelar bf3 btw
oki om du för det mesta kör bara bf tre så behöver du inget dyrt och värsta high tec. Dock om du vill ha lättar med att öppna internet steam skype etc plus så rekommenderar jag razer arctrosa (nordisk) den har en tocuh panel och macro program så du kan öppna allt med en knapp.
Har du nåt specielt syfte med att ha just ett gaming tangetbord?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FWcufk4uzgM
en minut in så pratar dom om skillnad mellan olika mekaniska brytare.
Själv så har jag:
Razer naga (molt edition)
Razer lycosa
Razer carcharias
och spelar wow mw3 minecraft bf3 (inom kort) m.m ^^
tja jag spelar ju fler spel men just nu är det mest bf3 annars så e det ju diablo, dnd, wow och lite annat smått och gott =)
Vet inte tänkte att de kunde vara bra att ha iom jag endast spelar spel på den datorn och ingt annat, allt annat anväder jag min laptop till så att säga =)
#4 tack skall kolla på den =)
#5 inte dem billigaste grejjerna precis =)
nej hahaah men om du kör på laptop och kör en del wow så rekommenderar jag razer nostromo
#8 Okej fast jag spelar inte på min laptop den är mer för surf så att säga =)
Har dock inte spelat wow på typ ett år, känns inte som att det fungerar så bra med raids när man jobbar skift =/
alltså ett speciellt tangetbord är ju lyx, inget man egentligen behöver köpa ett speciellt av om man inte känner att ett vanligt inte fungerar. Beror på nivån man spelar såklart.
GÅ till affären och testa. Det måste du göra hur som helst.
#10 Sant, problemet är ju bara den att det typ inte finns några direkta datorbutiker i hålan jag bor.Men det får lösa sig klarar mig med det ja har för stunden.
Var mest intresserad utav skillnaden på ett vanligt gaming tangentbord och ett mekaniskt, kommer nog dock aldrig betala dem pengarna för ett tangentbord jag skulle störa mig fett mkt på pga det där irriterande knapprandet på tangeterna jag föredrar när det e tyst typ.
Så lär nog bli ett razer eller något liknande =)
Kör gammalt hederligt g15, varianten med bara en rad g-knappar till vänster samt lcd-display. Duger till allt och alldeles lagom.
// Paltfan
Palltn, samma som jag då. WoW:ar lite, fast just nu ligger det på is.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
men frågan är ju vad är det du saknar, vad är det dåliga med det tangentbord du har idag? Köp inte ett dyrt Razer bara för att "gamers" gör det.
#14 tja hade mina brorsbarn på besök över helgen och den ena tyckte det var en bra ide att dammsuga mitt tangentbord så att knapparna åke i påsen….
Just nu använder jag ett gammalt skit tangentbord där mellanslag är ett minna blott och man får typ slå ned tangenterna..
Inte nu då för nu e jag på min laptop, och datorn är inlämnad för ändring av grafikkort.
Det blev ett razer lycosa det var fint =)